امیدواریم با غلبه بر کرونا سختی وارده بر جامعه بشریت رفع شود

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد که با رفع بیماری کرونا و سختی که بر جامعه بشریت وارد شده شاهد تجمع دوباره عاشقان اهل‌بیت(ع) در جلسات باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکاینوز)،‌ حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد در مراسم ولادت باسعادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) و روز پدر که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: احسان به پدر و مادر، تواضع و فروتنی در مقابل پدر و مادر، سخن نیکو گفتن با پدر و مادر و دعا کردن در حق پدر و مادر از ملزومات زندگی بوده و این ویژگی‌های اخلاقی می‌توانند سعادت دنیوی و اخروی انسان را به دنبال داشته باشند.

وی افزود: در آموزه‌های قرآن کریم، جایگاه پدر و مادر بعد از خداوند است و بعد از اطاعت از خداوند اطاعت پدر و مادر واجب بوده مگر در جایی که خلاف دستور خداوند باشد. پیامبر و امیرالمؤمنین پدران معنوی و کسانی هستند که خلقت به خاطر آنها به وجود آمده؛ اگر پدر مصطلح باعث به وجود آمدن فرزندی شده، پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) باعث به وجود آمدن عالم شدند و اگر نبودند خلقت به وجود نمی‌آمد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با مطرح کردن این سوال که چرا ولادت امیرالمؤمنین به‌عنوان روز پدر نامیده شده است؟ عنوان کرد: زیرا واژه «اب» در آموزه‌های اسلامی و تعالیم دینی به سه معنای نبی مکرم اسلام و حضرت علی(ع)، کسی که تربیت علمی و معنوی را بر عهده دارد و در نهایت پدر نسبی انسان‌ها محسوب می‌شود.

قاسمی‌نژاد اضافه کرد: پیامبر می‌فرمایند اگر همه درختان قلم شوند، همه دریاها جوهر و همه انس و جن حسابگر شوند، نمی‌توانند فضایل امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را بنویسند.

وی ابراز امیدواری کرد که خداوند قادر به برکت حضرت امیرالمؤمنین که جایگاهی بس رفیع و بی‌نظیری نزد پروردگار دارد با رفع این بیماری و سختی که بر جامعه بشریت وارد شده  شاهد تجمع دوباره عاشقان اهل‌بیت(ع) در جلسات باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =