علت حذف برخی از گرایش‌ها در کنکور دکتری 1400

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ علت حذف یا تجمیع برخی از گرایش‌ها در کنکور دکتری 1400 را برنامه‌ریزی‌های آموزشی و کار کارشناسی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ منصور غلامی صبح روز جمعه در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ در حوزه دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: امروز آزمون متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۹۵ هزار داوطلب در ۲۱۰ حوزه امتحانی در ۱۱۰ شهر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وزیر علوم همچنین درباره حذف برخی گرایش های آزمون دکتری نیز تاکید کرد: گرایش‌هایی که در کنار رشته های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه‌ریزی آموزشی و یک سری بحث‌های کارشناسی بوده که اتفاق افتاده است.

وی به افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد حوزه های برگزاری آزمون دکتری ۶۰ حوزه بود اما به دلیل افزایش فاصله صندلی‌ها و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تعداد حوزه‌ها امسال افزایش پیدا کرده است.

به گفته وزیر علوم، در استان خوزستان پروتکل‌های سخت‌تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفته شده است و امسال توصیه شد تعداد حوزه های برگزاری آزمون در این استان افزایش یابد.

غلامی همچنین تاکید کرد: حدود ۴۵ درصد داوطلبان دکتری زنان و ۵۵ درصد نیز آقایان تشکیل می‌دهند البته تعداد آقایان در ۲ تا از رشته‌های دکتری یعنی گروه فنی و مهندسی و دامپزشکی بیشتر از خانم‌ها هستند و در سایر گروه‌ها تعداد زنان داوطلب بیشتر است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1090444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =