بررسی مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها در شورای مدیریت آموزش عالی استان‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: طرح‌های آمایش متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازهای منطقه و مأموریت‌گرایی که به یکدیگر پیوسته هستند، در کارگروه شورای مدیریت آموزش عالی هر استان دنبال خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، غلامحسین رحیمی با اشاره به طرح تقسیم‌بندی مناطق ۱۰ گانه از سوی وزارت علوم، در راستای مدیریت منطقه‌ای به مناطق اظهار کرد: مقرر شد در هر استان شورای مدیریت آموزش عالی استان تشکیل شود که ریاست آن نیز بر عهده رئیس دانشگاه معین استان است و روسای دانشگاه‌های دولتی منطقه، رئیس دانشگاه پیام نور، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان و نماینده مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی دیگر اعضای آن هستند و می‌توان روسای دانشگاه‌های فرهنگیان و علوم پزشکی را نیز به جلسات شورا دعوت کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: دبیرخانه شورا در دانشگاه مادر تشکیل می‌شود و کارگروه‌های مورد نیاز را می‌توان در دانشگاه‌های دیگر استان تشکیل داد.

رحیمی تأکید کرد: می‌خواهیم آموزش عالی با قدرت بیشتری در استان‌ها فعالیت داشته باشد؛ آموزش عالی باید در هر استان یک نماینده و به نوعی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشد و بتواند در توسعه فناوری استان‌ها مؤثر باشند.

وی با اشاره به تدوین برنامه طرح آمایش آموزش عالی تأکید کرد: تا زمانی که این سند، همراه با شرح وظایف و اختیارات آن به دانشگاه‌ها ابلاغ نشود، نمی‌توان درباره مدیریت و اجرای آن در بعد استانی تصمیم‌گیری کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: طرح‌های آمایش متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازهای منطقه و مأموریت‌گرایی که به یکدیگر پیوسته هستند، در کارگروه شورای مدیریت آموزش عالی هر استان دنبال خواهد شد.

وی همچنین مهم‌ترین وظیفه شورای مدیریت آموزش عالی را نوعی ایجاد هماهنگی در آموزش عالی استان، ارتقای کیفیت آموزش عالی، کمک به برنامه‌ریزی ماموریت‌گرا کردن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پایش سلامت اخلاقی محیط های علمی و ایجاد کار گروه مهارت آموزی در دانشگاه ها با کمک موسساتی که در حوزه مهارتی کار می‌کنند، عنوان کرد.

سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان در راستای اجرای آیین نامه مدیریت استانی موسسات آموزش عالی پرداخت.

گفتنی است در پایان نشست، روسای دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری نظرات و پیشنهادات خود را به معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =