کدام تیم قهرمان می‌شود؟ رئال یا اتلتیکو؟

تکلیف قهرمان لالیگا امشب با برگزاری هفته پایانی این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مجتبی احسانی؛ از چارچوب هفته پایانی مسابقات لالیگا اسپانیا امشب به طور همزمان از ساعت ۲۰:۳۰ تیم‌های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید برای کسب مقام قهرمانی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

اتلتیکو مادرید- رئال وایادولید، فاصله با جام، سه امتیاز!

شاگردان دیگو سیمئونه که صدرنشین جدول لالیگا هستند با پیروزی در دیدار امشب جشن قهرمانی را بر پا خواهند کرد. اتلتیکو که هفته گذشته در دیداری حساس به بردی معجزه آسا در برابر اوساسونا دست یافت نشان داد که در راه قهرمانی هرگز پا پس نخواهد کشید. قرمز و سفید پوشان مادریدی که اکنون دو امتیاز بیشتر از رئال مادرید دارند در صورت کسب سه امتیاز دیدار برابر وایادولید جام قهرمانی را به خانه خواهند برد. اما اینکار برای آنها راحت نخواهد بود چرا که در مقابل آنها تیمی قرار دارد که برای سقوط نکردن می جنگد. رئال وایادولید برای اینکه شانس بقا در لیگ را داشته باشد راهی جز برد در این دیدار ندارد. آنها باید سه امتیاز دیدار خود برابر تیم صدر نشین را کسب کنند و منتظر لغزش تیم‌های الچه و هوئسکا بمانند تا در لالیگا ماندگار شوند. این دیدار به میزبانی وایادولید برگزار خواهد شد.

رئال مادرید - ویارئال؛ در انتظار لغزش همشهری

کهکشانی ها که هفته گذشته تا آستانه صدرجدول پیش رفتند امیدوار هستند که در هفته پایانی بالاخره در این فصل طعم صدرجدول را بچشند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. رئالی ها برای قهرمانی باید علاوه بر پیروزی در برابر ویارئال منتظر لغزش اتلتیکو مادرید نیز باشند. در مقابل آنها  ویارئال آماده قرار دارد که فینالیست لیگ اروپا است. ویارئال این روز ها شرایط بسیار خوبی دارد آنها اگر میخواهند قبل از بازی فینال ، سهمیه لیگ اروپا سال آینده را نیز برای خود رزرو کننده باید سه امتیاز دیدار با رئال را بدست بیاورد و به امید توقف رئال بتیس یا رئال سوسیداد بماند. این دیدار در ورزشگاه آلفردو دی استفانو شهر مادرید برگزار خواهد شد.

معادلات قهرمانی

در حال حاضر تنها دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو در کورس رقابت برای قهرمانی قرار دارند. شاگردان ال چولو در صورت پیروزی در دیدار آخر خود به طور قطع قهرمان لالیگا خواهند شد. اما اگر در این دیدار متوقف شوند باید امیدوار باشند که ویارئال از رئالی ها امتیاز بگیرد تا قهرمان شوند. در سوی مقابل رئال مادرید برای قهرمانی راهی جز برد در برابر حریف خود نخواهد داشت آنها باید ویارئال را شکست دهند و منتظر توقف اتلتیکو مادرید باشند. در صورت مساوی شدن امتیازات دو تیم ، رئال مادرید به دلیل برتری در دیدار های رو در رو قهرمان لالیگا خواهد شد. در حال حاضر اتلتیکو مادرید با ۸۳ امتیاز صدرنشین است و رئال ۸۱ امتیازی تیم دوم جدول است.

وضعیت انتهای جدول

شرایط پایین جدول لالیگا بسیار پیچیده است هم اکنون سه تیم در انتهای جدول حضور دارند که هر سه تیم نیز از شانس ماندگاری در لیگ برخوردارند. پیش از این سقوط تیم ایبار با ۳۱ امتیاز به دسته پایین تر قطعی شده است. اما هنوز سه تیم الچه، هوئسکا و وایادولید در نبرد سقوط هستند و تنها یکی از آنها می تواند در لیگ بماند. در شرایط فعلی اوضاع هوئسکا با ۳۳ امتیاز بهتر از بقیه است، آنها در هفته آخر به مصاف والنسیا می‌روند. این در حالی است که الچه ۳۳ امتیازی و وایادولید ۳۱ امتیازی در منطقه سقوط قرار دارند. دیدار های هفته پایانی این تیم ها به شرح زیر است؛

هوئسکا _ والنسیا
الچه _ اتلتیکو بیلبائو
رئال وایادولید _ اتلتیکو مادرید

سایر دیدارهای هفته پایانی لالیگا به این شکل است؛

بارسلونا _ ایبار
سلتاویگو _ رئال بتیس
اوساسونا _ رئال سوسیداد
گرانادا _ ختافه
سویا _ آلاوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1096485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =