پرسپولیس دست بردار نیست

پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی روی امتیازات تک به تک بازی‌های خود حساب می‌کند و فعلا دست بردار صدر جدول نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی روی امتیازات تک به تک بازی‌های خود حساب می‌کند و فعلا دست بردار صدر جدول نیست .برای تیمی که به فکر گلات هست قطعا خارج و داخل خانه فرقی نمی کند و نباید به این مسائل توجه کند. پرسپولیس روی دور بردهای یک گل هست و کنترل بازی و احیانا ضدحملات، به نظر می رسد علاوه بر نتیجه گیری تمرین بازی‌های حساس تر و بزرگ‌تر را در دستور کار دارد.

آماتور مثل صدا وسیما
واقعا عجیب هست خود همین صدا و سیمای عزیز مسابقاتی با کیفیت یورو را پخش می‌کند اما توجه ای به نکات اصلی آن ندارد، اینکه همه جا می گوییم این مسابقات کلاس درس است در حقیقت صنعت فوتبال را این موضوع در بر می‌گیرد حالا از بعد فنی و غیر فنی.
واقعا سپردن اجرای برنامه سوپر جام به جوانی بی تجربه که انتقادهای زیادی را در پی داشت و حالا نحوه فیلمبرداری و نور و داستان های پخش مستقیم آن هم در زمین راه راه رفسنجان. ای کاش کار گردان های عزیز و دست اندر کاران پخش مستقیم هم برای شرایط اینکار استانداردهایی را در نظر بگیرند و آنها را طلب کنند تا این همه مشکل برای بیننده پیش نیاید.


عبور از سیستم ها
این چهار چهار دو که از دو تیم دیدیم کمی داستان‌های متفاوتی از سیستم‌های قبلی دارد، برای پرسپولیسی که کامیابی نیا و امیری و نعمتی را از دست داده حالا نورالهی روی نیمکت نشسته و پهلوان نقش هافبک باکس تو باکس را بازی می‌کند، نشان از این مسئله دارد که بازیکنان درساختار یک تیم باید قرار بگیرند و جابیفتند نه صرفا بر اساس پست خود در تیم نقش آفرینی کنند، چینشی که در این بازی بیشتر به دو، شش، دو می‌ماند اما مس هم با ترکیب چهار،چهار،دو نامتقارن بازی می‌کرد، نشان به آن نشان که گاهی ظاهرا با سه دفاع بازی را ادامه می دهد و فراز امام علی بیشتر در بالا بازی می‌کرد،این نامتقارن بودن هم می توان از آورده های پخش مستقیم بازی‌های یورو هست که برای خود کلاس خاصی هست. کلا فوتبال دنیا از فضای چهار دفاع عبور کرده و به سمت تجمع در میانه میدان می رود که بحث جداگانه ای هست در این مجال نمی‌گنجد.

ربیعی
 اشاره نشدن به این نکته حیف هست، محمد ربیعی هم از هم آنالیزهای تلویزیونی راه به سمت نیمکت مربیگری پیدا کرد، مربی که در عین جوانی با تجربه شده، تیم‌های او بیشتر با تمایل مالکیت و پاس‌های متعدد و بالا آمدن باکس به باکس به سمت دروازه حریفان را در دستور کار دارد. او جزو پیشروهای پوست اندازی سوت مربیگری در فوتبال ما هست.

تفاوت استراتژی
سبک بازی عالیشاه در این بازی کاملا دگرگون شده بود، بازیکن آزادی که در نیمه زمین حریف به همه جا سر می‌کشید تا بتواند با تحرک خود و برتری عددی و فضا سازی، شرایط  را برای دو مهاجم حاضر در زمین ایجاد نماید، ششمین پاس گل او برای عبدی نشان از آمادگی و تحول فوتبالی او دارد. اما به طور کلی تفاوت دو تیم بر اساس شخصیت آنها شکل گرفته بود، قطعا پرسپولیس و امثال این تیم‌ها برای صرفا مانع شدن در زمین حاضر نمی شوند و بلکه آنها خود را به تیم های دیگر دیکته می کنند این قاعده فوتبال هست، بر عکس که تیم های روبرو ابتدا برای مانع شدن در مقابل اینگونه تیم ها صف آرایی می کنند. از همین چند خط بالا می توان دریافت که مسی ها بلاک از پایین را چرا انتخاب کرده بودند تا با کنترل بازی اگر در دقایقی که از زیر فشار پرسپولیسی که از بالا پرس می کرد در بیایند با تعداد پاس بالا در زمین پرسپولیس طراحی حمله کنند، صد البته به ضدحملات سریع با بازیکنانی نظیر آوخ، سلیمانی و حتی تکیه بر سرعت فراز امام علی و جعفری از چپ و راست چشم داشتند، میانه میدان هم نقی زاده و رضایی بودند که یکی برای پرسپولیس سابقه گلزنی داشت و دیگری به پرسپولیس گل زده بود . اما یک نکته در مورد پرسپولیس اینکه
برای عبور از این  فشردگی یا باید بازیکنان یک به یک‌ها را بردارند ، یا شوت زده شود و احیانا ریباند استفاده کرد یا به کناره ها برد و توپ ریخت و از اینگونه موارد، اما مهمترین مسئله در این سبک بازی‌ها ضرب آهنگ شدت حملات هست که باید ترکیبی با سرت پاس و نیم پاس‌ها باشد تا بازی در آن جلوی پرسپولیس شکل بگیرد، اتفاقی که این تیم باید به سمت آن برود تا موقعیت‌های صد درصد بیشتری  را بدست آورد.

آقای خونسرد
باز هم‌تک گل عبدی توانست پرسپولیس را از مخمصه نجات دهد در شرایطی که او به عنوان جانشین وارد زمین شد و همین موضوع حالا وظیفه کادرفنی که مدعی اصولگرایی و شایسته سالاری در بازی دادن بازیکنان را دارد را برای انتخاب مهاجمین سخت می‌کند. عبدی حالا احتمالا دریافته رمز موفقیت او در رقابت داخل زمین هست و نه فصای مجازی، اما یک تغییر اساسی در بازی او اینکه عبدی حالا صرفا در باکس پنالتی منتظر فرصت نمی‌ماند و به دنبال توپ های سرگردان در یک سوم دفاعی حریف هم می‌رود، نشانه‌هایی از تکامل سبک بازی او که کم گل سه امتیازی و حساس برای این تیم نزده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =