کاخ سفید: بایدن به روند دیپلماتیک با ایران اعتقاد دارد

کاخ سفید مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به روند دیپلماتیک با ایران معتقد است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از الجزیره، کاخ سفید بدون اشاره به خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام و بدعهدی‌های طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای با ایران، در بیانیه‌ای مدعی شد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به روند دیپلماتیک با ایران معتقد است.

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در جلسه حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای درباره توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با آژانس صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه که توسط نماینده اتحادیه اروپا قرائت شد، آمده است: اتحادیه اروپا در این برهه زمانی حساس، بار دیگر بر تعهد قاطع و حمایت مستمر خود از اجرای کامل و موثر برجام تأکید می‌کند و مصمم است به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافقنامه که از اهمیت راهبردی برای معماری جهانی عدم اشاعه هسته‌ای برخوردار است، ادامه بدهد. اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد تا از اجرای این توافقنامه مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (مصوب ۲۰۱۵ میلادی) حمایت کنند.

کاخ سفید در بیانیه خود همچنین درباره مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز مدعی شد: «بایدن می‌داند که ژنرال میلی فرد خوبی است و نسبت به فرماندهی او اعتماد دارد.»

کاخ سفید افزود: «گزارش‌های مربوط به مکالمات ژنرال میلی و چین تأیید نشده و محتوای محدودی دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1111272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =