بیمه سلامت آماده پوشش کامل هزینه‌های بخش سرپایی

ناصحی گفت: بیمه سلامت پشتیبان سلامت مردم است و وظیفه تامین منابع مردم را بر عهده دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت صبح امروز در نشست خبری که در سازمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: بیمه سلامت دارای پنج صندوق در کشور است که خدمات خوبی را ارائه می‌دهد، این بیمه پشتیبان سلامت مردم است و وظیفه تامین منابع مردم را بر عهده دارد.

او ادامه داد: فعالیت‌های خوبی در دوران کرونا انجام دادیم، در بخش بستری بیماری کرونا بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان هزینه بیمه سلامت بوده که در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد را تحت پوشش داده است. امروز حدود ۳۳۷ هزار موسسه بهداشتی مانند مراکز تشخیصی و بهداشتی و درمانی قرار داد داریم. نظام ارجاع بیمه‌ای در صندوق پوشش بیمه همگانی را تحت پوشش قرار داده است.

او ادامه داد: دیابت و فشار خون بیماری پر هزینه‌ای است که در نظام ارجاع تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. در بخش خصوصی ۷۰ درصد هزینه‌ها را با تعرفه دولتی پرداخت می‌کنیم، همچنین ما سعی داریم تا سهم بخش خصوصی را بیشتر کنیم.

ناصحی بیان کرد: در بحث نسخه الکترونیکی در برخی از استان‌ها بالای ۹۰ درصد در تمام بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها استقرار دارند، ولی در برخی شهرهای بزرگ این میزان پوشش کاهش پیدا کرده است. مشکلاتی در زمینه پوشش نسخه نویسی الکترونیکی وجود دارد و در حال رفع آن هستیم، تا دی ماه امسال تمام اسناد باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود و از این تاریخ هیچ پرداختی به صورت غیر الکترونیکی انجام نخواهد شد.

او تاکید کرد: در سال گذشته بیماری اوتیسم تحت پوشش قرار گرفته شده است. در بخش سرپایی بیمه سلامت آماده بوده ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهد، گام‌ خوبی در این زمینه انجام شده است که مراحل قانونی برای این کار باید طی شود. در دوران کرونا هر فرد فاقد بیمه بدون پرداخت هیچ وجهی با مراجعه به پیشخوان‌های دولت می تواند خود را بیمه کند.

ناصحی بیان کرد: نگرانی ما تامین به موقع منابع است. با الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت این آمادگی وجود دارد که  با آزاد شدن ارز به شرط تامین منابع ما سازوکارهای خودمان را فراهم کنیم. حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت داروها باید تامین و به بیمه‌ها پرداخت شود.

او گفت: بیمه‌های دولتی اجازه دارند ۹۰ درصد بستری و۷۰ درصد بخش سرپایی را پرداخت کنند. سهم پرداختی مردم از جیب، نزدیک به ۵۰ درصد است. تحقیقات علمی مصرف فاویپیراویر تایید نشده و در کشورهای تولید کننده مصرف و تجویز نمی‌شود؛ همچنین تحت پوشش بیمه قرار ندارند. رمدسیویر و داروهای گران قیمت مانند اکتمرا مطابق قانون بیمه پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: بر اساس یافته‌ها و مصوبات شورای عالی بیمه به صورت پایلوت در پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور بحث توانبخشی بیماری‌های مزمن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. امیدواریم در یک دوره سه ساله برای پرداخت امور سالمندی به نتایج خوبی برسیم، زیرا هوم‌کر و تله مدیسین از جمله موضوعات مهم جامعه با توجه به سالمندی جمعیت است و بیمه سلامت با پرداخت هزینه‌ها و تامین منابع هوم مر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

ناصحی گفت: تا الان حدود۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۲۶ میلیون نفر در صندوق بیمه روستایی بزرگترین صندوق بیمه سلامت است. ۵۱۳ هزار بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و میانگین هزینه هر بیمار بخش دولتی ۴۸میلیون ریال و در بخش خصوصی ۱۱ میلیون تومان است.

او مطرح کرد: برای انجام تست کرونا اگر پزشک به بخش دولتی ارجاع می‌دهد، به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و اگر فردی به بخش خصوصی برود معادل هزینه بخش دولتی تحت پوشش قرار می‌گیرد. تا تیرماه امسال ۴۴۰ هزار تست انجام شده و هزینه‌ای در حدود ۷۸ میلیارد تومان توسط بیمه پرداخت شده است.

ناصحی افزود: اگر دارویی یا واکسن تزریق شده عارضه پزشکی داشته و نیازمند بستری باشد، بیمه سلامت آن را تحت پوشش قرار می دهد.

او افزود: فاصله پرداختی در بخش خصوصی تا مرداد پرداخت شده است و خود مرداد نیز تا هفته بعد پرداخت می شود. در شهریور  ۴۷۲میلیارد تومان بالاتر نسخه نویسی الکترونیکی توسط بیمه سلامت پرداخت شده و بیمارستان های دولتی نیز تا تیرماه پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =