ارزش بهای آلومینیوم در لیگ / پرسپولیس سزاوارانه باخت!

شاگردان یحیی گل محمدی در هفته سوم لیگ برتر در اراک مانند فصل پیش مغلوب آلومینیوم رسول خطیبی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ اولین شکست یحیی گل محمدی در لیگ درست زمانی اتفاق افتاد که فشارها بر روی این مربی افرایش یافته بود.

گل محمدی در هفته های اخیر تلاش زیادی کرد با مصاحبه هایش افکار عمومی را به این سمت سوق دهد که بازیکنان با کیفیتی در اختیار ندارد. این در حالی است پرسپولیس در این فصل با کمترین تغییر نسبت به سایر مدعیان در لیگ بیست  و یکم حاضر شد و ۵ بازیکن لیگ برتری در نقل و انتقالات تابستانی با نظر یحیی به پرسپولیس پیوستند. ۵ بازیکن جدیدی که تنها یکی از آنها در ترکیب تابت به میدان می‌رود.

نکته اول‌

پرسپولیس در هفته سوم لیگ به تیمی باخت که فصل پیش تنها باختش را رقم زد، آن هم در حالی که یکی از گلزنان آلومینیوم در دیدار فصل پیش را در اختیار داشت.

نکته دوم

این باخت پرسپولیس از کورس با استقلال و سپاهان ۹ امتیاری عقب انداخت و باعث تضعیف روحیه تیم در آستانه بازی دشوار با گل گهر شد.

نکته سوم

جای خالی نورالهی در ترکیب تیم یحیی کاملا مشهود بود. رضا اسدی نه قدرت رهبری احمد نور را دارد و نه خلاقیت آن را که بتواند در مواقع گره خوردن بازی، کار را برای سرخ ها در بیاورد. حالا اینکه چرا با این هافبک بسیار معمولی قراردادی نجومی بسته شد، سوالی است که مدیران و البته یحیی گل محمدی باید به آن پاسخ دهند!

 نکته چهارم

دفاع پرسپولیس متزلزل تر از فصول گذشته در این بازی و دو دیدار گذشته دیده شد. سید جلال حسینی در ۴۰ سالگی مهره مناسبی برای دفاع میانی نیست، آن هم برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد.

دریافت سه گل در سه بازی نشان از ضعف خط دفاع پرسپولیس دارد.

نکته پنجم

ترابی تا این هفته بدترین فصل فوتبالی خود را سپری کرد، حتی شاید بدتر از دوره‌ کوتاهی که در قطر گذراند. او به همراه نورالهی که حالا در امارات توپ می زند، کلیدی ترین مهره پرسپولیس بودند، اما در اراک به مانند دو هفته گذشته تنها سایه‌ای از ترابی خلاق و تکنیکی را شاهد بودیم.

نکته ششم

آلومینیوم با انگیزه و کاملا با برنامه ظاهر شد و سزاروانه فاتح این نبرد بود.

نکته هفتم

رسول خطیبی به خوبی راه بردن پرسپولیس یحیی گل محمدی را می‌داند. رسول فصل پیش تنها مربی بود که پرسپولیس را در لیگ شکست داد و در این فصل اولین باخت سرخپوشان را رقم زد.

نکته هشتم

شاگردان رسول خطیبی با این برد بالاتر از پرسپولیس قرار گرفتند، تا با اعتماد به نفس بیشتری لیگ را ادامه دهند.

نکته نهم

پوریا آریا کیا و محمد علی نژاد در سمت چپ آلومینیوم فوق العاده ظاهر شدند، توپ گیری آریا کیا و پاس گل علی نژاد به نقی زاده منجر به پیروزی مهم ایرالکو شد.

نکته دهم

مصطفی احمدی وظایف یک هافبک دفاعی را به نحو احسن انجام داد، او فضای خالی بین سه هافبک هجومی و مدافعان را به بهترین شکل ممکن پوشش می‌داد و بازیساز اصلی تمیش در کنار محمود قائد رحمتی بود.

نکته یازدهم

میزان دوندگی بازیکنان آلومینیوم بالاتر از سطح فوتبال ایران بود، شاگردان رسول خطیبی با دوندگی بالا بازیکنان پا به توپ پرسپولیس را تحت فشار گذاشته و اجازه بازیسازی به آنها نمی‌دادند.

نکته آخر

پرسپولیس اصلا در قواره مدعی بازی نکرد و در هر سه خط ضعیف نشان داد، سرخپوشان برای دبل هت تریک نیاز به تقویت در خط هافبک و مهاجم دارند. اما شاگردان رسول خطیبی که با این برد به نیمه بالای جدول رسیدند اگر هدف گذاری‌شان حضور در نیمه بالای جدول است، باید به نمایش فوق العاده امروز خود در طول فصل ادامه دهند.

محمد ابراهیم پور

کد خبر: 1117045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =