واکنش ها به انتصاب دستیار ویژه شعر زاکانی/ برنامه جمع‌آوری آب باران روی پشت‌بام‌ها

مطابق روال آخر هفته‌ها به بررسی عملکرد شورای شهر تهران در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها به بررسی عملکرد شورای شهر تهران در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

انتصابات عجیب آقای شهردار و بدهی میلیاردی شهرداری
 

انتصابات زاکانی؛ شهردار تهران در روزهای اخیر واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته و در هفته‌ای که گذشت هم آقای شهردار با یک انتصاب دیگر همه را شگفت‌زده کرد. علیرضا زاکانی در حکمی مرتضی امیری اسفندقه را به عنوان دستیار ویژه خود در حوزه شعر و ادبیات فارسی منصوب کرد.

حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این موضوع گفت: در حکمی از سوی شهردار تهران این  شاعر آیینی - که ما بارها با اشعار شان اشک ریختیم و ارادت ویژه نسبت به ایشان داریم - به سمت دستیار ویژه شهردار در ادبیات فارسی شهرداری تهران منصوب شده است. باید بگویم من حداقل در زمانی که در مدیریت شهری بودم با این حکم آشنا نبودم بنابراین لازم است چارتی از شهرداری معاونین و مشاورین شهردار مشخص شود که ما در چه حوزه هایی می توانیم  مشاور یا دستیار ویژه داشته باشیم.

بررسی بدهی‌های شهرداری تهران و موانعی که به این جهت پیش روی ‌شهرداری قرار گرفته از دیگر اقدامات شورا در هفته‌ای که گذشت، بود. معاون مالی شهرداری تهران با ارایه گزارشی در شورای شهر تهران، رقم بدهی شهرداری تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۰ را، ۷۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد، سهم بدهی‌های بانکی از این رقم، ۵۶ هزار میلیارد تومان است.

تهران در ۱۴۰۱ به دنبال عدالت و آرامش
 

بررسی طرح «سند سیاست‎های حاکم بر تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ » از دیگر اتفاقاتی بود که در بیستمین جلسه شورا در دستور کار اعضا قرار گرفت.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همچنین درباره  اهداف حاکم بر برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: ارتقاء زیست پذیری در شهر تهران، ایجاد آرامش در شهر، ارتقاء مشارکت اجتماعی، عدالت شهری و تحقق شهری پیشرفته با اصالت و هویت ایرانی اسلامی  باید اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران باشد.

تعیین تکلیف آب‌های غیرشرب هم در شورای مورد بررسی قرار گرفت و میثم مظفر رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد: تهران باید مخازنی در سطح محلات و مناطق تعبیه شود که این آبهای غیرشرب جهت مصارف آبیاری فضای سبز شهری، کشاورزی، شستشوی معابر و نظافت شهر و برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد .

مظفر افزود: من معتقدم برای جمع آوری آب‌های حاصل از نزولات آسمانی در پشت بام ساختمان‌ها نیز می‌توان مکانیزم‌های ساده‌ای را تعبیه کرد و طبق محاسبات براساس میزان متوسط بارش در تهران می‌توان با جمع‌آوری و ذخیره‌سازی نزولات آسمانی پشت بام‌ها، تامین آب لازم جهت نظافت ساختمان‌، آبیاری فضای سبز ، شستشوی خودروها، آب فلاش تانک‌ها و ... را انجام داد و سیستم تشویقی را برای مالکین ساختمان‌ها و سازندگان دراین زمینه درنظر گرفت.

ارائه آماری از بیمارستان‌هایی که پسماند خود را بی‌خطر نمی‌کنند هم نکته جالبی بود که یکی از اعضا مطرح کرد. مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران در حال حاضر از حدود ۱۶۹  بیمارستانی که در سطح شهر تهران وجود دارند، متاسفانه ۳۰ بیمارستان بصورت کامل و درست پسماند خود را بی‌خطرسازی نمی‎‌کنند. لذا خواهشمندم که به این بیمارستان‎‌ها اخطاریه قانونی صادر و مهلتی برای تکمیل این فرایند داده شود و در غیر این صورت، جمع‎ آوری پسماند آن‌ها متوقف شود. البته ضابط قانونی در این حوزه سازمان محیط زیست است و من از مسئولین سازمان محیط زیست خواستارم که این موضوع را به جدیت پیگیری کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1117412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =