آخرین وضعیت بازگشایی دانشگاه‌های استان مرکزی

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی استان مرکزی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک درباره آخرین وضعیت بازگشایی دانشگاه در استان مرکزی توضیح دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی استان مرکزی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک درباره آخرین وضعیت بازگشایی دانشگاه در استان مرکزی به این موضوع اشاره کردند که حضوری شدن یا غیرحضوری‌ماندن دانشگاه ها منوط به تایید نهایی ستاد ملی‌ کرونا است و پاسخگوی سوالات دانشجویان در زمینه ابهامات حضوری شدن دانشگاه در ترم جاری بودند.

در این گفتمان برخط که در بستر کلاب هاووس به میزبانی خبرگزاری ایسکانیوز استان مرکزی برگزار شد، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک درخصوص بازگشایی دانشگاه اظهار کرد: شرایط بازگشایی در صورت پایدارتر شدن بیماری کووید۱۹ مهیا بوده و زیرساخت های لازم برای برگزاری کلاس ها آماده است.

کلانتری تشریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی‌ اراک از ۱۵ آبان تمام کلاس‌های مقطع دکتری، برخی از کلاس‌های مقطع کارشناسی‌ارشد، کلاس‌های‌ عملی تمام مقاطع و بعضی کلاس‌های مقطع کارشناسی با تعداد پایین به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و از ابتدای آذرماه تمام کلاس‌های این واحد دانشگاهی در صورت پایداربودن شرایط بیماری کووید ۱۹ تماما به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

جمالیان رئیس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی اراک درباره نحوه آموزش در این دانشگاه افزود: آموزش به روش ترکیبی حضوری و غیرحضوری در جریان است و نحوه تدریس دروس در تمام مقاطع را به اطلاع دانشجویان خواهیم‌ رساند.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی اراک گفت: با توجه به اهمیت آموزش حضوری و احتمال کاهش سطح علمی دانشجویان در دوسال اخیر و کاستی‌های آموزش مجازی، خواستار بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت حضوری هستیم؛ اما بازگشایی تمام و کمال دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون کامل دانشجویان هر واحد دانشگاهی در کنار رعایت پروتکل‌ها است.

 لازم به ذکر است تصمیم نهایی به عهده هر واحد دانشگاهی است که باتوجه به آماده بودن شرایط و زیرساخت‌ها، تصمیم گیری نهایی صورت‌ می‌گیرد. البته فرآیند بازگشایی دانشگاه به صورت تدریجی و بدون تعدیل و تعجیل خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسماعیل IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      تنها‌راه‌بازگشای‌دانشگاه‌تهیخوابگاه‌توسط‌دانشجویان‌است‌‌د ر حال‌حاضر‌هم‌مشکلی‌وجود‌ندارد‌ولی‌مسولین‌‍اقدامی‌نمیکند