کارنامه واکسیناسیون استان‌ها اعلام شد / ناپایداری‌ها در زابل ادامه دارد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت: در میان استان‌های کشور استان گیلان بیشترین آمار واکسیناسیون و استان سیستان و بلوچستان کمترین مشارکت در واکسیناسیون را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، شریفی گفت: روند بستری بیماران در کل کشور نزولی است، اما ناپایداری‌هایی در استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زابل مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: برخی استان‌ها مثل گیلان، مازندران، بوشهر که واکسیناسیون بالایی دارند توانسته اند نرخ بستری و ابتلا را در عدد مشخصی که رو به پایین است ثابت نگه دارند.

 شریفی با بیان ایان که خراسان جنوبی، سبزوار، یزد، مهریز، ایلام، کردستان از جمله شهرستان‌هایی هستند که در حال حاضر شرایط شکننده دارند گفت: در ۲۳ مرداد اغلب شهرهای کشور قرمز بودند که در ۱۷ مهر تنها چهار شهر قرمز داشتیم یعنی روند رو به کاهش بود، اما اکنون ۳۴ شهرستان قرمز داریم که زنگ خطر جدی است مثل آتشی که در خرمن چندشهر افتاده است اگر مردم این شهرها شیوه نامه‌های بهداشتی را به شدت رعایت کنند، ماسک بزنند، دو نوبت واکسن دریافت کنند می‌شود به مهار این آتش امیدوار بود، اما اگر سفرها زیاد شود و شهرهای قرمز افزوده شود آتش موج ششم در همه جا همه گیر می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: در استان گیلان با بالاترین مشارکت در واکسیناسیون در یک نوبت ۷۶ درصد جمعیت و در دو نوبت تزریق ۵۶ درصد جمعیت استان واکسن دریافت کرده اند، در حالی که در استان سیستان و بلوچستان با کمترین نرخ مشارکت در واکسیناسیون، کمتر از ۴۵ درصد واکسن نوبت اول دریافت کرده اند و شاید علت افزایش آمار و ابتلا بستری در زابل همین نرخ پایین مشارکت در تزریق واکسن باشد.

کد خبر: 1117687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =