مهاجرین افغانستانی در ایران واکسینه می‌شوند

معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۲۵ هزار نفر از اتباع افغانستانی در ۴ استان شرقی کشور، هر دو دز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ منصوره باقری معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه این جمعیت گفت: در اقدامی مشترک بین هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، واکسیناسیون ۱۲۵ هزار نفر از مهاجران افغانستانی و ساکنان جوامع میزبان آن‌ها در ۴ استان شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

همچنین یوهانس بروئر، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران گفت: دسترسی منصفانه به واکسن برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ ضروری است. مشارکت جمعیت هلال احمر در این فرایند به طور ویژه‌ایی حائز اهمیت است، چون پویش موفق واکسیناسیون نیازمند دسترسی همه آحاد جامعه به واکسن و بسیج اجتماعی برای اطمینان از پذیرش واکسن در تمام سطوح جامعه است. مسئولین جمعیت هلال احمر ایران تلاش عظیمی برای برنامه ملی واکسیناسیون انجام می‌دهند و ما خوشحال هستیم که می‌توانیم از این تلاش‌ها پشتیبانی کنیم.

گفتنی است،  این واکسن‌ها با هماهنگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران از محل کمک‌های مالی بین‌المللی تهیه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =