مراکز دانشگاهی پژوهش‌های آینده نگر را مورد توجه قرار دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: در مباحث پژوهشی، آینده‌نگری باید مورد توجه قراربگیرد و مراکز تحقیقاتی باید بر اساس نیازها بررسی و در حوزه تحقیقات به حل مساله تاکید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به مناسبت هفته پژوهش  از اساتید، پژوهشگران  و دانشجویان منتخب  امروز 6 دی  تقدیر کرد.

در این برنامه علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: باید بستر پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات برای دستیابی به اهداف هم مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پژوهش های پراکنده ما را به جایی نمی رساند تاکید کرد: در گذشته اقدامات عرضه محور بود و در پی ایجاد تحول از اقدامات عرضه گرا به فعالیت های موثر تغییر کرد. باید شرایط در تغییر رویکرد ایجاد شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تصریح کرد : باید تاثیرگذاری پژوهش مورد بررسی قرار بگیرد . در این باره بارها مقام معظم رهبری به علم نافع تاکید کرده اند. ما نیز در کشور باید در راستای ارتقای دستیابی به اهداف حرکت کرد.

خوشدل با بیان اینکه تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی مجهز است، ادامه داد: باید زیرساخت ها مورد توجه قرار بگیرد. در جریان کار تحقیق باید موقعیت فعلی بررسی و حرکت از نو با شبکه سازی مراکز تحقیقاتی مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی در پژوهش آینده نگری باید مورد توجه قراربگیرد و مراکز تحقیقاتی باید بر اساس نیازها بررسی و در حوزه تحقیقات به حل مساله تاکید می شود.
وی تصریح کرد: نقش دانشجویان در امر پژوهش باید بیش از پیش باشد.در سال‌های ۶۵-۶۴ کمیته های دانشجویی فعالیتها را از سمت آموزشی به پژوهشی منتقل کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1123450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =