کلاس‌های مدارس سما به‌صورت ترکیبی برگزار می‌شود

مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان سما با بیان اینکه کلاس‌ها در مدارس سما ترکیبی برگزار می‌شود، گفت: اغلب خانواده‌های شاغل به حضور فرزندانشان در این کلاس‌ها تمایل دارند. از سوی دیگر برخی از والدین به‌دلیل حضور در خانه به دنبال برگزاری دوره‌ها به شکل مجازی هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع کرونا بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمسال دوم ۱۴۰۰ را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس تاکیدات مسئولان امر آموزش در نیمسال دوم ۱۴۰۰ به شکل حضوری برگزار شود. هرچند تمامی تمهیدات در این باره اندیشیده شده  است. در  این میان شیوع پیک ۶ و سویه امیکرون در کشور بیم برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها و مدارس به شکل حضوری را به همراه داشته است. حال با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از دانش آموزان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند روند برگزار کلاس‌ها در مدارس سما جای تامل دارد.

کلاس‌ها در مدارس سما ترکیبی برگزار می‌شود

علی حسن‌زاده، مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه فعالیت مدارس سما در ترم جدید گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا هر استان درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: مدارس سما تابع مقررات وزارت آموزش و پرورش است و هر یک از شیوه نامه‌ها ابلاغی به این وزارتخانه را اجرا می‌کند. در عین حال مهر۱۴۰۰ هم شیوه‌ نامه و آیین نامه‌ای با عنوان «رعایت فعالیت‌های بهداشتی و ایمنی آموزشی و پرورشی»به تمامی واحدهای مدارس سما ابلاغ شد. بر این اساس تمامی مدارس مطابق با تغییرات شرایط کرونایی در شهرها موظف به رعایت پروتکل‌ها هستند. با توجه به شرایط کرونایی بحث حضور دانش آموزان در مدارس، تجمع دانش آموزان در کلاس درس و شرایط استفاده از وسایل بهداشتی در هر یک از مدارس رعایت می‌شود.

مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان ادامه داد: بر اساس بررسی‌های میدانی از سوی سازمان سما پیگیری‌ تمامی اقدامات در راستای شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

حسن‌زاده درباره تصمیمات برای نحوه بازگشایی مدارس افزود: دستورالعمل از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر شده است و ادارات استانی در وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیرنده روند برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری و مجازی هستند. با توجه به رنگ‌بندی استان‌ها تصمیمات اتخاذ می‌شود. برای مثال کلاس‌ها شیفتی به شکل حضوری برگزار می‌شود. هم‌اکنون تمام کلاس‌ها به شکل حضوری نیست، بلکه دانش آموزان به شکل شیفتی یا ترکیبی حضوری و مجازی در کلاس‌ها فعالیت می‌کنند.

بررسی تمایل خانواده‌ها به برگزاری کلاس‌های مجازی و حضوری

وی درباره نحوه استقبال از مدارس سما تاکید کرد: اغلب خانواده‌های شاغل به حضور فرزندشان در این کلاس‌ها تمایل دارند.  از سوی دیگر برخی والدین به ویژه مادران خانه‌دار به‌دلیل حضور در خانه به دنبال برگزاری دوره‌ها به شکل مجازی هستند.

حسن زاده تاکید کرد: در دو ماه اخیر با شیوع امیکرون خانواده‌ها در مراکز استان‌ها تمایل به برگزاری دوره به شکل مجازی دارند. خانواده‌ها در دیگر شهرها از آموزش‌های حضوری استقبال می‌کنند. براساس بازدیدهای میدانی در مراکز استان‌ها دانش آموزان از حضور در مراکز خرسند هستند و از برگزاری دوره‌های فعالیت‌های بدنی استقبال می‌کنند. شیوع سویه جدید کرونا باعث شده تا برگزاری کلاس‌های مجازی عمدتا ترکیبی باشد. در شهر تهران هم کلاس‌ها در مدارس سما به شکل ترکیبی یا شیفت‌بندی مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =