کسر 45درصد از حقوق دانشجومعلمان کذب است/ دانشجویان مدعی مدرک بیاورند

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به ادعای دانشجو معلمان مبنی بر کسر 45 درصدی حقوق گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

حسین خنیفر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به کسر از حقوق دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بر اساس قانون به تصویب رسیده در سال 1354 و بعد از انقلاب  نیز قانون گذار تامین هزینه‌ها و منابع مالی برای ارتقای آموزش، زیر ساخت و  خدمات رفاهی را از طریق حقوق دانشجو معلم‌ها قرار داده است که هیچ دولتی نتواند منابع را حذف کند.

وی ادامه داد: کسر از حقوق دانشجویان برای تامین هزینه‌های دانشگاه تا دهه 60 حدود 50 تومان بوده است. این رقم در دهه‌های مختلف افزایش یافته و در سال 96 به 700 هزار تومان و در سال 97 به یک میلیون و پانصد هزار تومان  و در سال 98 به 2 میلیون و پانصد هزار تومان رسید. همچنین سال 99 و 1400 نیز سه میلیون و پانصد هزار تومان شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: کسر حدود 45 درصد از حقوق دانشجو  معلمان تحت عنوان شهریه کاملا قانونی است.

وی مطرح کرد: دانشگاه فرهنگیان بدون نظر مجلس  بر اساس طرح هیئت امنا دانشگاه از زمان آغاز کرونا به دلیل تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی و سلف کسر از حقوق دانشجویان به 20 درصد کاهش یافته است.

خنیفر با اشاره به زیر ساخت‌های لازم برای آموزش مجازی مانند خرید سرور، دیتا سنتر و سامانه تشریح کرد: در دوران کرونا از نظر مالی حدود 25 درصد به شهریه دانشجویان تخفیف داده شده است. البته ما در نامه‌ای به رئیس مجلس درخواست کرده‌ایم که شهریه و حقوق دانشجویان را از یکدیگر مجزا کنید به این معنا که بودجه اختصاصی و درآمدی دانشگاه از حقوق دانشجومعلمان تفکیک شود. البته مجلس هنوز پاسخی به نامه و درخواست دانشگاه فرهنگیان نداده است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجویان اعتقاد دارند چون آموزش مجازی است از آنها نباید شهریه گرفته شود، گفت: دانشگاه فرهنگیان تمایل دارد تا هیچ گونه مبلغی به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت نکند؛ اما مجلس چنین اجازه‌ای را به دانشگاه نمی‌دهد. همچنین اگر بنا باشد که شهریه‌ای دریافت نشود مجلس باید سالانه حدود 500 میلیارد تومان بودجه به دانشگاه فرهنگیان برای آموزش و رفاهی اختصاص دهد.

وی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان را حدود  168 هزار دانشجو دانست و گفت: 45 درصد حقوق این دانشجویان تقریبا معادل 500 میلیارد تومان است.

خنیفر در پاسخ به اعتراض و ادعای دانشجومعلمان مبنی بر اینکه 45 درصد از حقوق آنها کسر می‌شود، گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

تکذیب ادعای کسر 45 درصدی از حقوق دانشجومعلمان

پرویز انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن تکذیب ادعای دانشجو معلمان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان از سال 99 تا کنون حدود 20 درصد از حقوق دانشجویان را کسر کرده است.

وی تصریح کرد: کسر از حقوق دانشجو معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و دانشگاه فرهنگیان در آن دخالتی ندارد. 

انصاری راد در پایان خاطرنشان کرد: اگر  از دانشجو معلمی بیشتر از 20 درصد کسر شود خلاف قانون بوده و این مبلغ به دانشجویان عودت داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =