فراخوان دانشگاه آزاد اسلامی برای چالش ملی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی

برای نخستین بار دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در رویداد ملی گام دوم، مدل سکوی فناوری را با چالش ملی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی راه اندازی کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از شرکت کمباین سازی اراک از برگزاری چالش ملی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی خبر داد. 
وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری با اشاره به اهمیت ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رسالت اجتماعی خود، به‌دنبال حل مسائل کشور است. این مسائل در بخش‌های مختلفی وجود دارد. صنعت و اقتصاد از جمله بخش‌هایی است که به عنوان زیرساخت بسیاری از فعالیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بازدید از شرکت کمباین سازی اراک که تولید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی را در دستور کار دارد، ایده حضور عملیاتی دانشگاه در طراحی و ساخت قطعات و حتی ماشین آلات جدید کشاورزی مطرح شد. توافق شد تا طی یک فراخوان ملی با مرکزیت واحد اراک چالش ملی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی برگزار شود. در این چالش ایده‌ها و طرح‌ها از سوی واحدهای دانشگاهی جمع‌آوری می‌شود و پس از داوری، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران برای ساخت و تولید محصول اقدام خواهند کرد. 

ضرغامی گفت: در بخش داوری و آموزش فناورانه ما از ظرفیت شرکت کمباین سازی اراک استفاده می‌کنیم. به این وسیله صنعت به صورت مستقیم علاوه‌بر سرمایه گذاری برای تولید محصول، درگیر داوری و ارزیابی طرح‌ها می‌شود تا این ارتباط تنگاتنگ و کاملا موثر به سوی ساخت محصولات فناورانه و نوآورانه در ماشین آلات کشاورزی بیانجامد.

در همین راستا، ابراهیم گیوکی، رئیس استان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در سال‌های اخیر هم دنبال ایجاد بستر مشترک همکاری با مجموعه های صنعتی در حوزه تجهیزات کشاورزی که یکی از حوزه های هدف رویداد ملی گام دوم هست، بودیم که این همکاری در حال شکل گیری است و استان مرکزی با برگزاری این چالش ملی مشترک با شرکت کمباین سازی زمینه ساز سرمایه گذاری این صنعت در محصولات جدید کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =