۶۲درصد بودجه دانشگاه فرهنگیان از جیب دانشجومعلمان تامین می‌شود

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: تامین ۶۲ درصدی اعتبارات دانشگاه دولتی فرهنگیان از جیب دانشجومعلمان معادل حدود ۱۰ میلیون تومان شهریه در هر ترم، عادلانه نیست.

صدف ابراهیم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه در حال حاضر به هیچ وجه نمی‌توان اهمیت نهادی مانند آموزش و پرورش را نادیده گرفت، گفت: متاسفانه  نظام مسائل این نهاد آموزشی مورد توجه مسئولان قرار ندارد که این موضوع باعث آسیب به حوزه تعلیم و آموزش شده است.

وی ادامه داد: بدون برخورداری از دید و شناخت کافی نسبت به آموزش و پرورش نمی‌توان اطمینان داشت که تصمیمات گرفته شده ناشی از برداشت شخصی نبوده و منجر به بهبود خواهد شد.

این دانشجومعلم با تاکید بر جایگاه معلمان در نظام آموزش عنوان کرد: آموزش و پرورش نیاز به افزایش و تعمق دید معلمان دارد. در غیر اینصورت بهره‌وری این نظام و نیروهای انسانی آن با چالش‌های جدی روبه رو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معلمی حرفه و کاری هنری است که باید آموخته شود، گفت:  بنابراین نیاز به وجود و تقویت نهاد تحولی همچون دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود که جز از همین طریق قابل دستیابی نخواهد بود؛ اما موفقیت دانشگاه فرهنگیان در جامه‌ عمل پوشاندن به رسالت خود نیازمند مسئولیت پذیری مسئولان مربوطه مانند وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی است.

ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه کسر از حقوق دانشجومعلمان تبدیل به مشکلی جدی شده است، گفت:  در سال‌های اخیر نقدهای بسیاری بر مدیریت مالی و نحوه  بودجه‌ریزی دانشگاه فرهنگیان وارد بوده است.

این فعال دانشجویی مطرح کرد: لایحه‌ بودجه‌ امسال بیش از هر زمان مایه‌ شگفتی دانشجویان این دانشگاه و دغدغه‌مندان نظام تعلیم و تربیت شد. تامین ۶۲ درصدی اعتبارات دانشگاه دولتی فرهنگیان از جیب دانشجومعلمان معادل حدود ۱۰ میلیون تومان شهریه در هر ترم عادلانه نیست.

وی افزود:  در این جا تناقضی ایجاد می‌شود که چگونه می‌توان به نقش‌آفرینی دانشجویان این دانشگاه در تاثیرگذاری بر روند تاریخی و مرزبندی فرهنگی یک ملت باور داشت و در اختصاص بودجه به آن این چنین کم لطف بود؟

به گفته ابراهیم‌نژاد؛ در حال حاضر  لزوم تدابیری که مسائل مالی این دانشگاه را که اثرات خود را در موضوع‌هایی همچون کیفیت استادان، زیرساخت‌ها، کیفیت آموزشی نشان می‌دهد احساس می‌شود.

این دانشجو معلم یادآور شد: تنها دغدغه‌ دانشگاه فرهنگیان باید تربیت معلمانی آگاه، اندیشه‌ساز، انسان‌ساز، تمدن‌ساز و برخوردار از درجات بالایی از هویت باشد و نباید مسایل مالی تبدیل به مشکل و دغدغه اصلی دانشجومعلمان و مسئولان این دانشگاه باشد.

وی در پایان با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در روند تصویب بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای داشته باشند و فرهنگ و آموزش کشور را بیش از این مایه‌ تهاجم و نفوذ فردی و جمعی قرار ندهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • استاد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 4
      افرادی باسواد در دانشگاه دولتی هستند علاقه به دبیری دارند چه لزومی دارد این همه هزینه دو جا صرف شود واقعیت باید پذیرفت از نظر علمی دانشگاه فرهنگیان دانشجویانش بسیار ضعیفتر از دانشگاه دولتی بجای این همه بودجه به دانشگاه فرهنگیان بهتر است این بودجه صرف ساخت مدارس شود هر ساله ازمون گرفته شود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه دولتی جذب کرد