ماجرای ادغام دانشگاه‌های کوچک چیست؟

وزیر علوم بر لزوم فرهنگ‌سازی برای اجرای طرح آمایش آموزش عالی تاکید کرد و گفت: مراکز آموزشی کوچک نباید تصور کنند که حق‌شان ضایع شده، نادیده گرفته می‌شوند یا این تصمیم مخالف عدالت آموزشی است.

محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجرای بند الحاق و ادغام مراکز آموزشی کوچک در طرح آمایش آموزش عالی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و اظهار کرد: خود دانشگاه‌های کوچک به این باور برسند که ملحق شدن در دانشگاه‌های بزرگ به معنای استفاده از همه امکانات مادی، آزمایشگاهی و کارگاهی، استادان، رفاهی و ورزشی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره مزایای ادغام مراکز دانشگاهی کوچک، گفت: پس از ادغام دانشگاه‌ها، مدرک فارغ‌التحصیلان مُهر دانشگاه بزرگتری را خواهد داشت و اعتبار دانشگاهی‌شان هم افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان این که طرح آمایش آموزش عالی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است و ۹ بند دارد که باید همه بندهای آن انجام شود، افزود: یکی از بندهای این طرح مربوط به الحاق دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگتر بود و هدف هم استفاده دانشگاه‌های کوچک از امکانات دانشگاه‌های بزرگتر است.

زلفی گل با اشاره به این که در جلسه گذشته ستاد نقشه جامع علمی کشور، در مورد چند مرکز تصمیم‌گیری شد، گفت: برای مثال مردم نورآباد ممسنی خودشان اعلام کردند که با الحاق مرکز دانشگاهی‌شان به دانشگاه صنعتی شیراز موافق هستند. این موضوع در شورای عالی گسترش هم تصویب شد.

الحاق مراکز آموزشی، به افزایش رنکینگ دانشگاه‌ها منجر می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تصریح بر این که ما در این برهه، قصد داریم با فرهنگ‌سازی شرایطی را ایجاد کنیم که خود مراکز دانشگاهی رغبت به الحاق داشته باشند، افزود: اگر فرهنگ‌سازی انجام شود و سپس الحاق دانشگاه‌ها عملی شود، رتبه دانشگاه‌های کشور بالاتر خواهد رفت. این که همه مقالات از یک دانشگاه منتشر شوند، رتبه دانشگاه را بیشتر ارتقا می‌دهد در مقایسه با این که مقالات در فایل‌های جداگانه از سوی چند دانشگاه کوچک ارائه شود. نکته قابل توجه این است که بالا رفتن رنکینگ دانشگاه‌ها برای همه سودمند است.

وی با تاکید بر این که لازمه رسیدن به این هدف این است که رسانه‌ها کمک کنند تا فرهنگ‌سازی انجام شود و استقبال از سوی مراکز کوچک انجام شود، اظهار کرد: مراکز کوچک نباید تصور کنند که حق‌شان ضایع شده، نادیده گرفته می‌شوند یا این تصمیم مخالف عدالت آموزشی است.

وزیر علوم در پایان اظهار کرد: جلساتی با نمایندگان مجلس هم داشته‌ایم و سعی می‌کنیم با رایزنی مناسب، آنها را متقاعد کنیم و کمک بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130741

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =