راه‌اندازی ۹ دانشکده موضوعی در دانشگاه آزاد البرز/ ۶۸ رشته با اجرای طرح آمایش اضافه شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: در راستای راه‌اندازی دانشکدگان، ۹ دانشکده موضوعی از جمله ۳ دانشکده در حوزه علوم انسانی و ۶ دانشکده نیز در حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی در دانشگاه آزاد البرز راه‌اندازی شده است.

حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای راه اندازی دانشکدگان، تجمیعی در دانشکده های فعلی رخ داده است و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۷ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد البرز با اجرای آمایش/ ۴۶ رشته مهارتی راه‌اندازی شد

وی ادامه داد: در حوزه علوم انسانی سه دانشکده موضوعی از جمله جامعه و حکمرانی، فرهنگ و تمدن و هنر و رسانه و در حوزه علوم، مهندسی و کشاورزی از ۷ دانشکدگان مصوب، ۶ مورد از جمله علوم و فناوری‌های همگرا و کوانتومی، مهندسی ساخت و فناوری های صنعتی، مهندسی ساختمان و محیط زیست، کشاورزی، آب، غذا و فراسودمندها، مهندسی ترافیک و لجستیک و فضای مجازی و هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته راه‌اندازی شده و یا در حال راه‌اندازی است.

کلانتری با اشاره به تدوین برنامه چهار ساله دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تا سال ۱۴۰۴ به راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی در این استان برای نخستین بار در سیستم دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، این دانشکده حدود پنج هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های مختلف صنایع، برق، کشاورزی و … دارد.

وی راه اندازی دو دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحدهای کرج و هشتگرد را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در حوزه آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: دو مرکز آموزشی جدید در شهرستان‌های طالقان و فردیس راه اندازی شده که البته مرکز طالقان وجود داشت، اما چند سالی تعطیل شده بود.

کلانتری با بیان اینکه ۶۸ رشته در مقاطع مختلف با اجرای طرح آمایش به سبد رشته‌های دانشگاه آزاد البرز اضافه شده است، تصریح کرد: ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی، ۲۶ رشته در مقطع کاردانی ، ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴ رشته نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته افزوده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =