روایتی از مسیر پرپیچ و خم قاچاق سوخت + فیلم

معضل قاچاق سال‌هاست در سیستان و بلوچستان وجود دارد و تاکنون برنامه جامع و دقیقی برای مدیریت آن ارائه نشده و برنامه دولت جدید در این حوزه نیز هنوز مشخص نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، درباره معضل قاچاق سوخت زیاد شنیده‌اید؛ افرادی هم هستند که در این میان فقط نقش بارکش را دارند، یعنی به عنوان راننده و کمک راننده افرادی که چندین خودرو برای قاچاق دارند، برای باندهای قاچاق سوخت کار می‌کنند؛ اگرچه نیروهای نظامی مکرر در اخبار از انهدام این باندها خبر می‌دهد؛ اما استمرار روند قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد اقدامات انجام شده کافی نیست.

بیشتر بخوانید:

سلطان قاچاق سوخت دستگیر شد

پیش‌تر با تعداد زیادی از رانندگان خودروهای سوخت‌بر گفت‌وگو کرده‌ایم؛ آنها می‌گویند علت اینکه در خودروهای حمل سوخت جان خود را کف دست می‌گیریم نبود اشتغال است و ما در واقع سوار بر تابوت خود برای خانواده کسب نان می‌کنیم.

ستاد راهبری توسعه سواحل مکران می‌تواند در این زمینه راهنمای ما باشد، چرا که بخش اعظمی از قاچاق سوخت در سواحل مکران و از راه دریای همان عمان صورت می‌گیرد، به سراغ احمد اللهیاری رئیس دبیرخانه ملی شورای توسعه سواحل مکران می‌رویم.

وی در این باره می‌گوید: ما دقیقاً به همین خاطر است که می‌گوییم فقط به فکر ساحل نیستیم بلکه باید به فکر پسکرانه نیز باشیم و برای این منظور اشتغال محلی را اول از همه در نظر قرار داده‌ایم تا بتوانیم افرادی را که کشاورزی و یا صیادی می‌کنند در شغل‌های اصلی خودشان نگه داریم.

اللهیاری ادامه می‌دهد: همچنین باید کارهای دیگری برای حفظ و گسترش مشاغل در سواحل مکران و پسکرانه آن صورت بگیرد که برای مثال گردشگری و گیاهان دارویی از مثال‌های دیگر آن است و من امیدوارم با چنین کارهایی آن قشری از مردم که از سر اجبار و نبود شغل به سمت سوختبری رفته اند، دیگر چنین کاری را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =