دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال فعالیت‌های گسترده در سراهای نوآوری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه ۵ ساله به دنبال فعالیت های گسترده در حوزه سراهای نوآوری است گفت: امیدواریم جوانان در سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی طرحی نو در اندازند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی رییس جمهور و سید محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز  برگزار شد.

در این مراسم سعید سهراب پور، رییس اسبق دانشگاه شریف و مدیرعامل شرکت عطار گفت: اغلب دانشجویان و نخبگان ایرانی بجای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند اما فعالان در سرای نوآوری با اتکا به توانمندی داخلی به فعالیت می پردازند. در سرای نوآوری خلاق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی فراوان انجام می شود.

پیشرفت در حوزه سرای نوآوری مستلزم فعالیت شتاب دهنده ها است

در ادامه دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امروز اتفاق مبارکی رخ داده است این ساختمان بزرگان فراوان را تحویل جامعه داده است. دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه ۵ساله در پی فعالیت های گسترده در حوزه سراهای نوآوری است.
طهرانچی ادامه داد: با توجه به حرکت دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت سورنا ستاری پیشرفته عمل کردن مستلزم فعالیت شتاب دهنده ها هستند. وی با بیان اینکه  فضا ۱۵هزار متری در اختیار قرار سرای نوآوری قرار دادیم گفت: امیدواریم جوانان در حوزه فرهنگ و اجتماعی در این فضا طرحی نو در اندازند.

فعالیت‌های موثر شرکت‌های دانش بنیان با شیوع کرونا
 
در ادامه مراسم علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی رییس جمهور با تشکر از دکتر طهرانچی برای فعالیت در زمینه صنایع خلاق گفت: ۲۰۰ میلیارد در حوزه فناوری هزینه شده است و هزینه فرهنگی آن هم تامین شده است.در سال‌های اخیر شیوع کرونا ظرفیتها را افزایش دادن است و به شرکت‌های دانش بنیان کمک شده تا بتواند به فعالیت خانه های خلاق کمک کنند.

وحدت با بیان اینکه این مجموعه از حوزه های مختلف به ویژه حوزه شناختی برخوردار است گفت: امیدواریم بتوان فعالیتهای متعدد را به دنبال داشته باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو در توسعه فناوری

در پایان این برنامه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تشکر از مجموعه عطار برای سرمایه گذاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال توسعه فناوری و تنوع سازی است و فقط به دنبال تامین هزینه فقط با اخذ شهریه نیست و این دانشگاه از زمان حضور طهرانچی فعالیت های مناسب داشته است.

وی افزود: البته سراهای نوآوری در دیگر استانها به ویژه اراک و یاسوج به شکل مناسب فعالیت می کنند. بیش از ۶۰۰ شرکت در اطراف دانشگاه شریف ‌ و ۷۰ خانه خلاق در تهران به فعالیت می پردازند.
در ادامه این نشست مسولان حاضر در جلسه از روند فعالیتهای فعالان در زمینه استارتاپ ها و سراهای نوآوری بازدید کردند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1132557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =