دولت به موضوع تجمیع دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی ورود کند

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: شورای صنفی بارها اعلام کرده است که تجمیع دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که نیازمند عزمی فراتر از دانشگاه است؛ به‌طوری که دولت، سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی کشور باید به این مسئله ورود کنند. 

محمد مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وضعیت آموزش مجازی در سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 سال است که در دروس خود را به صورت مجازی فرا می‌گیریم، تجربه اساتید نشان می دهد که آموزش مجازی نسبت به دوره گذشته بهبود پیدا کرده است. از طرفی اساتید بازخوردهایی را از دانشجویان دریافت کرده و آنها را در روش تدریس خود اعمال کردند، بنابراین هر استاد متناسب با درسی که ارائه می‌دهد تلاش کرده تدریس خود را بهتر کند. اگرچه این شرایط ایده‌آل نیست و با حالت ایده‌آل خیلی فاصله داریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته عمده مطالبه دانشجویی ما در دانشگاه خواجه نصیر مطالبات آموزشی بود. به دلیل مجازی بودن دروس و حضور کمتر دانشجویان در دانشگاه، مشکلات خوابگاهی یا  تغذیه‌ای کمتر از سال‌های گذشته نمود پیدا می‌کرد. عمده مطالبات شورای صنفی نیز در حوزه آموزشی بود که از جمله آن می‌توان به اجرای قانون عدم تاثیر نمره مردودی در معدل ترم کل دانشجو اشاره کرد. در نهایت دیوان عدالت اداری کشور در این ماجرا به نفع دانشجویان رای داد. این مورد در مقطع کارشناسی ارشد اجرایی شد که نمره مردودی در معدل کل محاسبه نشود و دانشگاه این مورد را قبول کرد گرچه خواسته ما اجرای قانون برای مقطع کارشناسی نیز هست.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: عدم ارائه ریز نمرات زبان  انگلیسی، یکی از مشکلاتی است که دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با آن مواجه هستند، این موضوع برای ما مشکل ساز شده است. دانشجویان برای اپلای کردن به ریزنمرات به زبان انگلیسی نیاز دارند اما دانشگاه تنها ریز نمرات را به زبان فارسی ارائه می‌کنند. در چنین شرایطی دانشجو مجبور است برای ترجمه نمرات به دارالترجمه مراجعه کند. دارالترجمه نمی‌تواند اسامی برخی دروس تخصصی را به خوبی دفتر آموزش دانشگاه ترجمه کند و ممکن است برخی از اسامی را به صورت تحت‌الفظی به فارسی برگرداند. از طرفی دانشجو برای ترجمه باید هزینه‌ای را نیز بپردازد.

وی به بحث وام و تغذیه دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مشکل تغذیه وجود نداشت ولی اگر اموربه همین منوال پیش برود، بر اساس اخباری که مبنی بر حضوری شدن کلاس‌ها از سوی دانشگاه شنیده می‌شود، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با مشکل در حوزه تغذیه مواجه خواهد شد، البته مشکل بحث تامین بودجه تغذیه برای دانشگاه‌های دیگرهم وجود خواهد داشت.

حسنی با اشاره به پیگیری‌های شورای صنفی این دانشگاه در زمینه ساخت خوابگاه اظهار کرد: متاسفانه پیگیری‌های شورای صنفی برای ساخت خوابگاه هنوز به نتیجه نرسیده است. متاسفانه زمینی برای ساخت خوابگاه با موقعیتی که دسترسی آسان به دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر را داشته باشد، وجود ندارد. تا کنون نیز نتوانسته‌ایم زمینی برای ساخت خوابگاه پیدا کنیم، شورای صنفی پیگیری‌های لازم در زمیته تخصیص زمین از سازمان اوقاف را داشته اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی درباره تجمیع دانشکده‌های دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوی گفت: احتمال تجمیع دانشکده‌های دانشگاه، کمتر از پیدا کردن زمین برای ساخت خوابگاه است، شورای صنفی بارها اعلام کرده است که تجمیع دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که نیازمند عزمی فراتر از دانشگاه است؛ به‌طوری که دولت، سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی کشور باید به این مسئله ورود کنند. این در شان نظام آموزشی کشور نیست که دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که در سطح دانشگاه‌های درجه یک کشور و اولین دانشگاه صنعتی کشور به شمار می‌رود، دارای چنین وضعیتی باشد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در حال حاضر بحثی که دوباره شوراهای صنفی سراسر کشور به آن می‌پردازند تشکیل اتحادیه‌های صنفی است، امیدواریم مسئولان وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان تدابیری بیاندیشند که این مشکل حل شود. متاسفانه کماکان بی توجهی مسئولان به شوراهای صنفی ادامه دارد، امیدواریم به کمک رسانه‌ها مطالبات جدی شوراها که خواسته شوراهای سراسر کشور است را به سرانجام برسانیم و مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا مانند شوراهای صنفی وزارت علوم در سال‌های گذشته بتوانیم این توان را به  شوراهای صنفی برگردانیم تا بتوانند نقش مهمی را در آینده دانشجویان ایفا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =