غیبت بیش از ۳ جلسه در ترم مجاز نیست/ امکان استفاده از خوابگاه‌ها برای دانشجویان دختر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، از حضور به موقع اساتید و دانشجویان در کلاس‌های حضوری واحد اردبیل خبر داد و گفت: غیبت دانشجویان بیش از سه شانزدهم مجاز نیست و حضور دانشجویان در کلاس‌ها الزامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهنام بهاری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، گفت: به فضل الهی و  همت و پشتکار مسئولان کشوری از جمله ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی پس از ماه‌ها وقفه، کلاس‌های حضوری خود را از چهاردهم فروردین آغاز کرد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز هماهنگ با سایر واحدها، کلاس‌های خود را از تاریخ مقرر به شکل حضوری آغاز کرد.

وی درباره برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشایی افزود: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری انجام شده بود، بنابراین در اولین روز تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری مشکل خاصی به وجود نیامد و اساتید دانشگاه به موقع سر کلاس های درس حاضر شدند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد اردبیل با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ پس از دو سال اضافه کرد: جای بسی خوشحالی است که امروز توانستیم بعد مدت‌ها کلاس‌ها را به صورت حضوری برای دانشجویان دایر کنیم.

بهاری با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری کلاس‌ها گفت: داشتن ماسک، تهویه کلاس‌ها و زمان تنفس به موقع برای استراحت دانشجویان بین کلاس‌ها کاملا رعایت می‌شود؛ همچنین تزریق دو دوز واکسن برای حضور دانشجویان در کلاس‌های حضوری الزامی است.

وی همچنین به شرایط خوابگاه‌ها و به بلامانع بودن حضور دانشجویان دختر در خوابگاه خواهران اشاره کرد و گفت: حضور در خوابگاه به شرط تزریق سه دوز واکسن امکان‌پذیر است.  

معاون آموزش دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه در ایام ماه مبارک، رمضان بعد از افطار هیچ کلاس آموزشی در دانشگاه نداریم، تصریح کرد: غیبت دانشجویان بیش از سه شانزدهم مجاز نیست و حضور دانشجویان در کلاس‌ها الزامی است.

وی در خصوص دانشجویانی که امکان حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند، تاکید کرد: برای این دسته از دانشجویان تدابیر توسط سازمان مرکزی اندیشیده شده است؛ ثبت درخواست این دانشجویان از طریق سامانه منادا یا سامانه دیگری که به صورت سراسری توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی اعلام می‌شود، انتقال به واحد الکترونیک با شرایطی که ذکر شده امکان پذیر است و صدور مدرک در صورت انتقال به نام واحد الکترونیک صادر می‌شود.

بهاری درباره درخواست میهمانی یا انتقالی دانشجویان به واحدها یا مراکز دیگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرسال از اواخر خرداد و دی سامانه منادا باز می‌شود و دانشجویان می‌توانند با رعایت آئین نامه‌ اعلامی و ضوابط مشخص شده، در تمام مقاطع تحصیلی تقاضای انتقال یا میهمانی بدهد.

خبرنگار: شیوا نوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1135259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =