تدریس معارف اسلامی نباید به تکلیف اداری بدل شود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبیین جایگاه دروس معارف اسلامی در پاسخگویی به ابهامات دانشجویان، بر اهمیت جایگاه اساتید در انتقال مباحث معرفتی به نسل‌های آینده تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جمع اساتید علوم معارف دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت فرصت هم‌صحبت شدن با جوانان گفت: حضور در جمع جوانان فرصتی نادر است که خداوند توفیق آن‌ را به ما داده و باید قدر فرصت هم‌صحبتی و ارائه مطالب برای این عزیزان را بدانیم و شکرگزار باشیم.

وی ادامه داد: وظیفه داریم خود را همواره به‌روز کنیم و بر انحرافات و هجمه‌های وارده بر اندیشه‌ی اسلامی واقف باشیم. تسلط ما بر دانش روز باید به گونه‌ای باشد که هنگام مباحثه با دانشجو فوراً تشخیص دهیم که تحت تأثیر کدام اندیشه و مکتب فکری قرار دارد و برای او حقایق را تبیین کنیم. برای رسیدن به این مهم، باید از مطالعه اندیشه صاحب نظران دریغ نکنیم و مطالعه داشته باشیم تا برای پاسخگویی به شبهات عملکرد خوبی نشان دهیم.

خسروپناه در مورد اهمیت حفظ رسالت‌محوری در انتقال معارف اظهار کرد: پیش‌بینی دروس معارف در برنامه درسی آموزش عالی در ابتدا برای هدایت جوانان و پاسخ‌گویی به ابهامات و سؤالات صورت گرفت. این رسالت نباید تبدیل به یک شغل و تکلیف اداری شود. بلکه دغدغه معلم باید دفاع از ارزش‌ها باشد و تنها با حفظ این رسالت است که کار او تأثیرگذار خواهد بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است که رویدادهای سراسری از جمله همایش ملی حکمت اسلامی نمونه بارز این ظرفیت‌ها است‌. با این حال در برخی حوزه‌ها مثل کرسی‌های آزاد اندیشی، رشد مورد انتظار اتفاق نیوفتاده و این ضعف باید از نظر ساختاری برطرف شود.

خبرنگار: امید ابراهیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1147462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =