استادان گروه معارف به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بپردازند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: استادان گروه معارف حداقل سه کلاس خود را در طول ترم به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و رفع شبهات اختصاص بدهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین  محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود حزبه‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و استادان گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی با تأکید بر اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، تاکید کرد: استادان گروه معارف حداقل سه کلاس خود را در طول ترم به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و رفع شبهات اختصاص بدهند. آنها می‌توانند همان مباحث اعتقادی دروس معارف را با جهت‌گیری تبیینی و رفع شبهات در قالب پرسش و پاسخ به نسل حاضر ارائه دهند و این امر در اولویت قرار دارد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی در سفر خود به استان خوزستان با حضور در جلسه شورای اداری این دانشگاه، که با حضور رؤسای واحدها و معاونان دانشگاه و استان برگزار شد، با اشاره به رمز موفقیت پیغمبر اکرم(ص)، گفت: پیغمبر اکرم(ص) شخصیتی مهربان، نرم‌خو، اهل مشورت و گذشت بودند. مؤلفه‌های شخصیتی ایشان یک دستورالعمل برای همه مدیران است. مدیر موفق مدیری است که حداکثر ارزش‌های اخلاقی را داشته باشد.

وی همچنین در کارگاه توانمندسازی استادان درس انس با قرآن کریم و کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، با اشاره به اهمیت قرآن کریم و عظمت و شأن این کتاب الهی و بررسی مؤلفه‌ها و شاخصه‌های آن، اظهار کرد: قرآن کتابی نوآور است که طبق گفته خودش می‌تواند مرده را زنده کند و کوه‌ها را از جای برکند، قطعاً این کتاب با این قابلیت‌ها می‌تواند تحولی در روح و روان انسان‌ها ایجاد کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، تأکید کرد: استادان درس انس با قرآن کریم هر کدام در حوزه نشر و تبلیغ قرآن در دانشگاه فعالیت داشته باشند و در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی تلاش کنند. در طرح «یکشنبه‌های قرآنی» برنامه‌ریزی شود با برگزاری کلاس قرائت و تفسیر قرآن، به شکل‌های گوناگون در فضای دانشگاه این طرح به نحو احسن انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =