آخرین وضعیت کرونا در کشور | افزایش شدید بیماران بستری در ۱۹ استان / تعداد فوتی‌ها ۲ برابر شد

تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در ۲۸ استان کشور افزایش داشته و در هفته سوم تیرماه، تعداد موارد فوتی با تست مثبت کرونا، نسبت به هفته قبل ۲ برابر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ با آغاز موج هفتم کرونا و افزایش شمار مبتلایان، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴ به ۱۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۴ به ۳۵ شهر افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی کاهش یافته است. اکنون ۲۰۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

تعداد بیماران بستری به طور روزافزونی در حال افزایش است. در حالی که در هفته دوم تیرماه، تنها ۵۹۱ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داشتیم؛ در هفته سوم تیرماه این آمار به ۱۴۷۱ نفر رسیده است که رشد ۲.۴ برابری داشته است.

بیشتر بخوانید:

تعداد بیماران بستری و مرگ‌ومیرهای کرونایی افزایش می‌یابد

روند هفتگی تعداد فوتی‌ها نیز صعودی شده و از ۱۸ نفر در هفته دوم تیر به ۴۰ نفر در هفته سوم تیرماه رسیده است که رشد دو برابری دارد.

تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در کشور نیز نزدیک به ۳ برابر شده است و از ۳۲۶۰ نفر در هفته دوم تیر، به ۹۳۹۴ نفر در هفته سوم تیرماه رسیده است.

در هفته سوم تیرماه، تعداد بیماران بستری در ۲۸ استان کشور افزایش داشته است که از این تعداد، ۱۹ استان شاهد افزایش چشمگیر و بارز موارد بستری و ۹ استان شاهد روند صعودی بیماران بستری بوده‌اند.

در پنج استان کشور شامل تهران، گیلان، البرز، بوشهر و کرمان تعداد بیماران فوت شده با تست مثبت کرونا، افزایش بارزی داشته است. تعداد موارد فوتی در سایر استان‌ها صفر، یک یا دو نفر بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1147803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =