اختصاص سرویس‌های ویژه حمل‌ونقل برای تسهیل رفت و آمد دانشجویان

سعید یزدیان مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: تلاش‌هایی بر افزایش سهولت ایاب و ذهاب دانشجویان از ابتدای ترم اول تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ صورت گرفته است تا دانشجویان از این پس با آسودگی بیشتری به این مرکز دانشگاهی رفت و آمد کنند که در این خصوص رایزنی‌های اولیه با سازمان اتوبوسرانی و بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از معضلاتی که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با آن مواجه هستند، موضوع رفت و آمد به این واحد دانشگاهی است که به دلیل فاصله این واحد با شهر قم، دانشجویان را به مشکلاتی دچار کرده است که برطرف شدن آن نیازمند ارائه خدمات ویژه‌تری برای تسهیل در رفت و آمد از سوی دانشگاه است. اولین راهکاری که برای حل این مشکل وجود دارد مذاکره و عقد قرارداد از طرف دانشگاه با شهرداری و سازمان اتوبوسرانی برای افزایش تعداد اتوبوس‌های سرویس دهنده در این مسیر است و راه حل دیگری که وجود دارد، اختصاص سرویس ویژه دانشجویان از سوی دانشگاه برای دانشجویان است که پیش‌تر در برخی از واحدهای دانشگاهی که با مشکل مشابهی روبرو بوده‌اند امتحان شده است و می‌تواند راهکار مناسبی برای حل این مشکل باشد.

سعید یزدیان مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه‌ با تسهیل شرایط حمل‌ونقل دانشجویان این واحد دانشگاهی گفت: پیگیری‌ها و مکاتبات لازم با سازمان اتوبوسرانی انجام شده است و در این راستا اتوبوس‌های سایت پردیسان طبق قراردادی که با سازمان اتوبوسرانی منعقد شده، تا حدی افزایش پیدا کرده است. با توجه به تعداد زیاد دانشجویان متقاضی واحد پردیسان برای رفت‌وآمد با اتوبوس و سیستم حمل و نقل عمومی، رایزنی‌های اولیه با بخش خصوصی نیز انجام و پیش‌نویس قرارداد با برخی از این مجموعه‌ها آماده شده است و در صورت توافق نهایی، سرویس‌های مد نظر برای دانشجویان راه اندازی خواهد شد.

یزدیان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل حمل‌ونقل دانشجویان باید از شرکت‌های فعال بخش خصوصی دعوت‌ به عمل آمده و قراردادهایی با این شرکت‌ها برای تامین سرویس ویژه دانشجویان منعقد شود که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات با این مجموعه‌ها، دانشجویان باید مبالغ بیشتری را بابت هزینه‌های حمل و نقل پرداخت کنند؛ البته هنوز مبلغ نهایی که باید توسط دانشجویان پرداخت شود مشخص نشده است اما تمام تلاش ما بر این است با کاهش‌ دادن هزینه‌ها، دانشجویان متحمل فشار زیادی در خصوص پرداخت هزینه‌های تعیین شده نشوند.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم، در رابطه با مسیر حرکت و رفت و آمد اتوبوس‌ها گفت: مسیر حرکت اتوبوس‌ها معمولاً از میدان مطهری شهر قم آغاز شده و سپس به بلوار امین، بلوار غدیر و درنهایت به دانشگاه واحد پردیسان منتهی می‌شود. طبق برآورد ما، مبدأ حرکت غالب دانشجویان از مرکز شهر قم است. با توجه به اتمام امتحانات ترم جاری، تلاش‌هایی بر افزایش سهولت ایاب و ذهاب دانشجویان از ابتدای ترم اول تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ صورت گرفته است تا دانشجویان از این پس با آسودگی بیشتری به این مرکز دانشگاهی رفت و آمد کنند. 

مصاحبه: ملیحه‌سادات کمالی
تنظیم: فاطمه عباس زاده گنجی

پایان خبر/

کد خبر: 1148052

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =