نرخ کرایه زوار اربعین از مرز تمرچین اعلام شد/ تامین امنیت زوار، مهم‌ترین اولویت ستاد اربعین آذربایجان غربی است

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان‌غربی گفت: هماهنگی‌های لازم برای خدمات و هزینه‌های حمل و نقل در عراق انجام شده است که بر اساس آن کرایه از حاج عمران تا الحسینه ۳۰ دینار عراقی یا حدود ۶۰۰ هزار تومان ایران خواهد بود.

سید حسن حسینی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین آذربایجان غربی برای زائرین‌ از مرز بازرگان تا تمرچین و در مسیر اقلیم عراق و بخش عربی چهارده موکب را با امکانات رفاهی برای زائرین اماده کرده‌است. این موکب‌های خدماتی در زمینه‌های مختلف اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان ارائه می‌دهند و مشکلی بابت اسکان و تغذیه نداریم. همچنین استانداری تلاش کرده تا مشکلی بابت تردد زائرین در مرز وجود نداشته باشد و همه افراد دارای گذرنامه، بتوانند به راحتی از این مسیر عبور کنند.

وی در خصوص تامین امنیت تردد زائران گفت: مهم‌ترین‌اولویت‌ ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی تامین امنیت زائرین است. جلسات متعددی با مسئولین عراق و اقلیم در کردستان عراق و در منطقه عربی آن برگزار شده است که طی این جلسات، مسئولان قول همکاری را داده و تضمین کرده‌اند تا امنیت لازم را به بهترین نحو ممکن فراهم سازند. مسئولان اقلیم همکاری همه جانبه را دارند و حمل و نقل در عراق نیز برعهده دولت مرکزی عراق است.

به گفته حسینی، علاوه بر آن‌که امکان تمدید گذرنامه‌های منقضی ایجاد شده، گذرنامه‌های با یک ماه اعتبار هم امکان خروج از کشور را دارند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در مسیر اربیل، خروجی کلکوک، منطقه تازه خرماتو موکب‌هایی برپا شده و خواهد شد و با ورود زائرین، آمادگی پذیرایی را در آن سوی مرز نیر خواهیم داشت. در مسیر کارخانه قند پیرانشهر پارکینگی برای خودرو های شخصی زائرین اماده شده و با اتمام ظرفیت آن پارکینگ دیگری ارتش اماده میکند که بیش از پانزده هزار ماشین می‌تواند به صورت کاملا رایگان در این پارکینگ ها بمانند و زائران با اتوبوس به مسیر خود ادامه دهند.

او بیان کرد: تردد ما در قالب سه فرایند انجام خواهد گرفت؛ در مرحله اول، ماشین‌هایی که از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح اجازه تردد دارند و از منطقه اقلیم به منطقه عربی الحسینیه خواهند رفت و از آنجا هرکسی که بخواهد، می‌تواند به تنهایی مسیر را ادامه دهد. همچنین زائرین دیگری  از ساعت ۱۱ تا ساعت ۱۵ با اتومبیل به سوی کرکوک حرکت می‌کنند. تردد شبانه نخواهیم داشت و تقریبا نزدیک به اذان مغرب به منطقه کرکوک می‌رسند و شب را در توزخورماتو استراحت خواهند کرد. گروه سوم نیز زائرینی هستند که از ساعت ۱۵ تا ۱۹ از مرز عبور کرده و تا اذان مغرب به اربیل می‌رسند. در اربیل موکب داریم که زائرین‌ می‌توانند در آنجا استراحت کنند تا صبح که به الحسینیه بروند.

سیدحسن حسینی پیرامون هزینه‌های حمل و نقل خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای خدمات و هزینه‌های حمل و نقل در عراق انجام شده است که بر اساس آن کرایه از حاج عمران تا الحسینه ۳۰ دینار عراقی یا حدود ۶۰۰ هزار تومان ایران خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد : از زائران عزیز درخواست می‌کنیم که حتما تا ساعت ۱۲ خود را مرز برسانند، زیرا عبور و مرور تا این ساعت راحت است. اگر بعد از ساعت 19 وارد منطقه مرزی شوند، باید این سوی مزر ایران بمانند. اگر در این ساعات تعدا د زائرین بیشتر شود، پذیرایی مناسب نیز دشوار خواهد شد.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1152830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =