صولت مرتضوی وزیر کار شد + سوابق

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، صولت مرتضوی به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایندگان رأی اعتماد گرفت.

به گزارش گوه سیاسی ایسکانیوز، بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و سوابق کاری صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۷ مهرماه) قرار داشت و در ابتدای جلسه علنی امروز سخنگویان ۳ کمیسیون اجتماعی، آموزش و بهداشت گزارش کمیسیون‌های متبوع خود درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار را قرائت کردند.

پس از آن به‌نوبت، ۴ مخالف و ۴ موافق درباره صلاحیت مرتضوی اظهار نظر کردند و در ادامه، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به‌مدت یک ساعت از برنامه‌های  وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دفاع کرد و در نهایت نیز مرتضوی به‌مدت نیم ساعت از برنامه‌های خود دفاع کرد.

بر اساس این گزارش، در نهایت، رأی‌گیری انجام شد و با ۱۷۶ رأی موافق ۶۴ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع و ۵ رأی باطله از مجموع ۲۵۸ رأی، مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجلس رأی گرفت.

یکشنبه (۲۴ مهر) نامه رئیس‌جمهور برای معرفی سید صولت مرتضوی به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس اعلام وصول شد.

سید صولت مرتضوی باباحیدری متولد ۱۳۴۰ و معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود که مهرماه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

گفتنی است؛ مرتضوی در گذشته ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان و دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان بوده‌است.

زندگی‌نامه

سید صولت مرتضوی در ۶ بهمن ۱۳۴۰ در باباحیدر در استان چهارمحال بختیاری به دنیا آمد. وی در ابتدا در استان چهارمحال و بختیاری در سمت‌هایی مانند فرمانده بسیج باباحیدر، کارمند فرمانداری فارسان، بخشدار مرکزی فارسان و فرماندار لردگان مشغول به کار بود. مرتضوی در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرماندار بیرجند انتخاب شد، در سال ۱۳۸۸ از سوی مصطفی محمد نجار به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد و تا پایان دورهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در این سمت بود.

مرتضوی در مهر ۱۳۹۲، از سوی شورای اسلامی شهر مشهد، به عنوان شهردار انتخاب شد. او دارای درجه دکتری حقوق عمومی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      از گل بهتر غضنفر !! چه شود
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 0
      من ۳ روز پیش نوشتم اصلاً وقت مجلس گرفته این وزیر شد تما م