قیمت غذای دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه کاهش یافت/ نظارت روزانه بر حجم و کیفیت غذای سلف

معاون فرهنگی دانشجویی واحد ارومیه از کاهش قیمت غذای دانشجویی سلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد که پیش از این حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود، خبر داد.

محسن داوری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون حواشی پیش آمده درمورد قیمت غذای دانشجویی در سلف این واحد، اظهار کرد:عدم توانایی دانشگاه در تامین یارانه غذای دانشجویی سبب شد تا قیمت غذای سلف در مقایسه با ایام قبل از کرونا  افزایش یابد. در تلاش هستیم تا با کمک سازمان های دیگر و تامین اقلام اساسی به نرخ تعاونی قیمت غذای سلف را کاهش دهیم.

وی افزود: دانشگاه پس از بررسی وضعیت قیمت و کیفیت غذا در رستوران‌های مختلف، سعی کرد غذای خود را با کم‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت در مقایسه با رستوران‌های بیرونی انتخاب و ارائه کند. بر این اساس، قیمت غذای سلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان تعیین شد. شرایط مالی، ذائقه اشخاص و تنوع غذایی را در این تصمیم‌گیری در نظر گرفته‌ایم.

به گفته داوری، قیمت‌ها ممکن است با توجه به تغییرات نرخ اقلام در بازار دچار تغییر شوند اما با توجه به ثبات قیمت اقلام اساسی فعلا افزایشی نخواهیم داشت. ما از نهادهای دولتی همچون سازمان جهاد کشاورزی قول مساعد در زمینه تامین اقلام اساسی گرفته‌ایم که اگر این موضوع محقق شود، قیمت غذای سلف کاهش خواهد یافت.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد ارومیه بیان کرد: ما بر حجم و کیفیت غذاها نظارت داریم و گزارش روزانه از حجم و کیفیت غذاها تهیه می‌کنیم و کیفیت و کمیت غذا با توجه به قیمت آن عرضه می‌گردد. اما منکر این‌که ممکن است مشکلاتی به ندرت وجود داشته باشد، نیستم اما اینکه بگوییم افزایش قیمت موجب شده کیفیت غذا کاهش یابد را تکذیب می‌کنم. قیمت بوفه نیز بر اساس استعلامات مختلف، کمترین و مناسب‌ترین بازه قیمتی را دارد. زمان عقد قرارداد دانشگاه با پیمانکار مصادف با افزایش قیمت اقلام اساسی از قبیل روغن بود که طبیعتا موجب افزایش قیمت شد، البته با پیمانکار گفتگو کردیم تا با با کاهش اجاره، قیمت غذای بوفه نیز کاهش یابد.

او ادامه داد: سلف دانشجویی  از نظر بهداشتی نیز دارای وضعیت مناسبی است و حتی در صورت درخواست دانشجو، غذا سلف بجای سرو در ظروف فلزی، در ظروف یکبار مصرف برای وی سرو می‌شود.

داوری در پایان تاکید کرد: در تلاش هستیم که غذای سلف از نظر کمیت و کیفیت شایسته شان دانشجو باشد و همچنان پیگیر کاهش قیمت آن هستیم.

خبرنگار: بهراد مدنی

انتهای خبر/

کد خبر: 1157146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =