آخرین آمار کرونا در جهان /  مجموع مبتلایان از ۶۳۵ میلیون نفر عبور کرد

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در جهان تاکنون به ۶۳۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۵۸۸ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۷۷ بیمار کرونایی نیز تایید شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بنابر تازه‌ترین داده‌ها در جدول پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۹۹.۳ میلیون مبتلا و عبور از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار کرونا در جهان / بیش از ۶ میلیون بیمار تاکنون جان باخته‌اند

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۶.۷ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۰ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#    نام کشور    مجموع مبتلایان    مجموع قربانیان
۱    ایالات متحده    ۹۹,۳۴۱,۴۴۷    ۱,۰۹۵,۱۹۹
۲    هند    ۴۴,۶۵۲,۲۶۶    ۵۲۹,۰۱۶
۳    فرانسه    ۳۶,۷۹۳,۱۶۱    ۱۵۶,۸۳۲
۴    آلمان    ۳۵,۵۷۱,۱۳۰    ۱۵۳,۵۴۴
۵    برزیل    ۳۴,۸۶۵,۲۱۸    ۶۸۸,۱۴۳
۶    کره جنوبی    ۲۵,۵۳۸,۷۹۹    ۲۹,۱۵۸
۷    انگلیس    ۲۳,۸۹۸,۴۸۹    ۱۹۳,۶۷۳
۸    ایتالیا    ۲۳,۵۳۱,۰۲۳    ۱۷۹,۱۰۱
۹    ژاپن    ۲۲,۲۳۲,۶۴۰    ۴۶,۵۹۴
۱۰    روسیه    ۲۱,۴۱۶,۹۲۲    ۳۹۰,۰۲۹

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۵۷ هزار و ۳۶۴ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۵۷۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار فراگیریِ ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =