جذب کارآموز در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی/ کارآموزان به پردازش اطلاعات منطقه‌ای برای توسعه کارآفرینی می‌پردازند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمامی دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کارآموزی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کنند، گفت: برای دانشجویان فرصت‌های منطقه‌ای برای شرکت در دوره کارآموزی، کسب مهارت‌ و پردازش اطلاعات مرتبط با صنعت منطقه محل زندگی ایجاد شده است.

سید محمد جواد صدری مهر، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فراخوان جذب کارآموز در پارک‌های علم و فناوری گفت: کسب مهارت‌ها در زمینه فناوری و نوآوری منجر به فعالیت دانشجویان در پارک‌های علمی و فناوری می‌شود. کارآموزان می‌توانند با حضور در پارک‌های علم و فناوری در دوره کارآموزی مهارت‌های فناوری و نوآوری شرکت کرده و این مهارت‌ها منجر به ایجاد کسب و کارهای کوچک متعلق به خود و راه اندازی استارتاپ‌ها در موضوعات متعدد از طریق خود اشتغالی کسب درآمدزایی را به دنبال دارد.

وی افزود: امروز در دنیا مهارت‌های متعدد در قالب استانداردهای کارآفرینی شکل گرفته که یکی از آنها استفاده از اطلاعات است. باید بتوان اطلاعات را جمع آوری کرده و از طریق پایش مورد استفاده قرار داد. امروزه باید بتوان اطلاعات را به شکل مناسب پایش و ویرایش کرد و در مرحله بعدی از اطلاعات به شکل مناسب بهره‌مند شد، این اقدام یک مهارت مهم در زمینه مهارت پایه‌ای کارآفرینی است.

پروژه‌ها  توسط هیات علمی و کارشناسان پارک علمی و فناوری پایش می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مهارت‌های متعدد در این دوره کارآموزی با توجه به صنایع هر منطقه ارائه می‌شود و دانشجو در دوره کارآموزی با مراجعه به پارک مهارت‌های مرتبط با جمع‌آوری و پردازش اطلاعات مرتبط با صنعت منطقه محل زندگیش را می‌آموزد. در مرحله نخست به تشکیل تیم پرداخته و در مرحله بعد نسبت به جمع‌آوری و پردازش اطلاعات درباره صنعت منطقه فعالیت می‌کنند. این داده‌ها در منطقه جمع‌آوری شده و توسط هیات علمی و کارشناسان پارک علمی و فناوری پایش شده و در مجموع به پروژه‌های آماده برای هر منطقه تبدیل می‌شود.

ایجاد فرصت کارآفرینی با گذراندن دوره کارآموزی

وی افزود: برای مثال دانشجو با گذراندن دوره کارآموزی نحوه استفاده از اطلاعات را می‌آموزد. همچنین صنعت منطقه مدنظر قرار گرفته و فرصت‌های صنعت منطقه را برای ایجاد ثروت استفاده می‌کند. هر یک از موارد به یک فرصت کارآفرینی یا نیاز واقعی صنعت تبدیل می‌شود. این نوع کارآموزی مترقی‌ و معطوف به کارآفرینی و افزایش مهارت فردی و دانش به ثروت تبدیل می‌شود.

بررسی موضوعات بین رشته‌ای منجر به توسعه کارآفرینی می‌شود

صدری مهر با بیان اینکه دانشجویان برای شرکت در دوره‌های کارآموزی محدودیت ندارند، گفت: اغلب دانشجویان می‌توانند در این کارآموزی شرکت کنند، چون فرصت‌های منطقه‌ای در یک رشته تحصیلی محدود نیست و  تمامی مباحث ثروت‌زا بین رشته‌ای هستند و در هر موضوع چند رشته تحصیلی درگیر هستند و از محصلان در رشته‌های متعدد به شرکت در دوره کارآموزی دعوت می‌شوند تا در تیم‌های متعدد همچون مهندسی، پزشکی، کشاورزی و ... شرکت کنند و به یک رشته و تخصص خاص خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: برای کارآموزان دو نوع آموزش ارائه می‌شود. در مرحله نخست آموزش عمومی کسب مهارت کلی و تیم‌سازی مدنظر قرار می‌گیرد. در آموزش‌های تخصصی هم جمع‌آوری اطلاعات، مهارت دسته‌بندی، طبقه‌بندی و مهارت‌های پردازش اطلاعات قبل از دوره به کارآموزان آموزش داده می‌شود. دانشجویان برای شرکت در دوره کارآموزی می‌توانند در پنل سامانه آموزشیار ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =