قالیباف: معیشت و اشتغال هر دو اولویت مجلس هستند / موافقت نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی

طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه، دستگاههای اجرائی و سایر نهادها و طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار امروز مجلس بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز سه شنبه 17 آبان مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه دستور کار مجلس را به شرح زیر اعلام کرد:

* گزارش مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 و 1401 کل کشور

* گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی

* گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی

* گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

* ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب 1401

* گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرائی و سایر نهادها

* گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی - تخصصی

* ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

* گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

 تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ دشمنان اقتدار نظام را نشانه گرفته‌اند

تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی به موضوعاتی همچون مشکلات معیشتی مردم، اقدامات خصمانه دشمن و همچنین یاس و ناامیدی دشمن در برخورد با حضور میلیونی مردم در 13 آبان اشاره کردند.

علی حدادی نماینده طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در روز (سه‌شنبه ۱۷ آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت شهادت شهید روح الله عجمیان از شهدای مدافع امنیت و همه شهدای انقلاب اسلامی گفت: ما مدیون خون پاک شهیدان هستیم و بی شک نظام سلطه با ایران قوی و مقابله می کند.

وی تاکید کرد: پرتاب موفقیت آمیز موشک قائم ۱۰۰ و شلیک موشک پدافندی از سامانه باور ۳۷۳ اقتدارآمیز و قدرت آفرین است و باید از نیروهای امنیتی و دفاعی تقدیر کرد.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به رئیس جمهوری گفت: بهترین مردمی که همواره پای نظام ایستاده اند و در شرایط سخت پشتیبان نظام بوده اند، تحت فشار مشکلات معیشتی و اقتصادی قرار دارند و گرانی ها به مردم فشار آورده است؛ در همین زمینه به رییس جمهوری و تیم اقتصادی دولت تذکر می‌دهم  که اقدامی به موقع و جدی در کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها داشته باشند.

حدادی همچنین در تذکری به وزیر راه خواستار توجه جدی وی به موضوع مسکن و اجاره بها شد.

در ادامه حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکر شفاهی خود گفت: در مقابل عظمت و بزرگی ملت فهیم و شریف ایران که حماسه و رکورد جدیدی در 13 آبان خلق کردند و برای دوستان امید و نشاط و برای دشمنان یأس و ناامیدی به همراه داشتند، سر تعظیم فرود می آورم.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس خطاب به مسئولین گفت: وظیفه ما در زمینه خدمت بی‌منت به این ملت بزرگوار بسیار سنگین است، قبل از آن که دیر شود اقدام کنید.

وی عنوان کرد: به برخی از عناصر اخطار می‌کنم در درگیری حق و باطل تکلیف خود را مشخص کنند که آیا با تروریست و رفتار داعشی موافق هستند یا خیر و یکی به میخ و یکی به نعل کوبیدن را کنار بگذارند، بنابر فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سخن و اقدامی که دشمن شادکن باشد، بازی کردن در زمین دشمن است.

دهمرده گفت: چرا عده‌ای سخن می‌گویند تا دشمنان ملت برای آنها کف و سوت بزنند، چرا در زمین و مکتب بایدن و نفتالی بازی می‌کنید. مردم بزرگوار و شریف سیستان و بلوچستان در طول تاریخ در دفاع از ارزش‌ها سرآمد هستند. در خصوص مسائل درگیری‌های اخیر استان درخواست می‌کنم و تذکر می‌دهم تا با مسببان امر بر اساس مُرّ قانون عمل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: علیرغم کارهای خوب نظام که بر هیچ منصفی پوشیده نیست اما عقب‌ماندگی‌هایی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد به همین دلیل ضرورت دارد تا به صورت ویژه در زمینه اشتغال، انتقال آب از دریا، آب ژرف، راه آهن و زیرساخت‌ها اقدام شود.

 نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی موافقت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، با تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی بر اساس گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه 17 آبان) با تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی بر اساس گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها، موافقت کردند.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها محورهای این تحقیق و تفحص را به شرح زیر قرائت کرد:

۱.با توجه به دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی و اختصاصی نحوه انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران، میزان رعایت یا تخلف از این دستورالعمل قانونی در انتصاب فرمانداران و بخشداران استانداری خراسان رضوی چگونه بوده است؟ با توجه به دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای، میزان رعایت یا تخلف از این دستورالعمل قانونی در انتصاب معاونین، مدیران کل، معاونین مدیرکل و ... در استانداری خراسان رضوی چگونه بوده است؟

۲. طبق ماده ۵۴ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای حداکثر ۱۵ درصد سمت‌های مدیریت حرفه‌ای از افراد شایسته (با رعایت تخصص و تجربه شاغل نسبت به شغل، بدون رعایت سلسله مراتب مدیریتی) خارج از دستگاه استفاده نمایند. میزان رعایت یا عدم رعایت این ماده قانونی و همچنین ماموریت شاغلین نهادهای عمومی غیردولتی به استانداری خراسان رضوی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۳. طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، استفاده از افراد بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی بویژه در پست های مدیریتی و تمام وقت ممنوع می‌باشد. میزان رعایت یا عدم رعایت این قانون در استانداری خراسان رضوی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۴.نحوه توزیع و محل هزینه‌کرد هشت میلیارد تومان پرداختی وزارت کشور به استانداری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ بابت تقویت زیرساخت‌های مرزی و اشتغال پایدار مرزنشینان (از محل سهم ۲۰ درصد سوخت مرزنشینان)

۵. نحوه هزینه‌کرد اعتبارات مربوط به هزینه‌های ضروری استاندار خراسان رضوی (مبلغ ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان) در سال ۱۴۰۰ در استانداری خراسان رضوی چگونه بوده است؟

۶. میزان حضور و بازدیدهای استاندار خراسان رضوی از کلیه شهرستان‌های حوزه خدمت خود (استان خراسان رضوی) چگونه و به چه میزان می‌باشد و چقدر در پیگیری و حل مشکلات مردم شهرستان های استان وقت گذاشته و موثر واقع می‌شود؟

۷.میزان اعتبارات و کمک‌های مربوط به دهیاری ها و شهرداری‌های استان و نحوه توزیع آن در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی چگونه بوده است؟

 ۸.میزان اعتبارات غیر هزینه ای (تملک دارایی های سرمایه ای، ۳ درصد نفت و گاز، ارزش افزوده، توسعه متوازن و ...) استان و نحوه توزیع آن در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی چگونه بوده است؟

 ۹.رابطه مالی فی‌مابین سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان رضوی و استانداری و میزان دخالت یا عدم دخالت استاندار در انتخاب مدیرعامل این سازمان و سایر تصمیمات آن چگونه است؟

۱۰.تعداد جلسات برگزار شده شوراها، کارگروه‌ها و ... نظیر شورای برنامه‌ریزی، شورای معادن، شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت، کارگروه توسعه صادرات، کارگروه تنظیم بازار، و ... توسط استاندار خراسان رضوی و میزان تاثیر این جلسات در افزایش سرمایه‌گذاری، صادرات، فعالیت   معادن، کنترل قیمت‌ها و مدیریت بازار و ... چیست؟

۱۱.اسناد مالکیت ساختمان‌های در اختیار استانداری خراسان رضوی متعلق به چه مجموعه‌هایی است؟

 قالیباف: معیشت و اشتغال هر دو اولویت مجلس هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هر دو موضوع معیشت و اشتغال حساس است و هر میزان که معیشت مهم و دارای اولویت باشد، اشتغال نیز مهم و در اولویت ما قرار دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 17 آبان در روند بررسی گزارش مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاههای مسئول در خصوص بند(الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 و 1401 کل کشور اظهار کرد: مجلس به دو موضوع اشتغال و معیشت حساس است به همین میزان که معیشت مهم است و اولویت ماست، اشتغال هم مهم است و اولویت ماست؛ جناب آقای میرکاظمی هم در برنامه ششم و هم در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای هر دوی اینها منابع و پول پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ما قصدمان این نیست که از معیشت بزنید و به اشتغال اختصاص دهید؛ ما می‌گوییم هر پول را در جای خودش هزینه کنید و کار را انجام دهید.

رئیس مجلس ادامه داد: ۱۰۰ درصد از درآمد تبصره ۱۴ تحقق پیدا کرده است، چرا صد درصد اعتبار به موضوع اشتغال اختصاص پیدا نکرد؛ شما به جای 32 همت، 19 همت اختصاص داده‌اید یعنی ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد قطعی بخش اشتغال را به اشتغال اختصاص نداده اید و در تفریغ بودجه و در قانون بودجه هم وجود دارد که سازمان برنامه بدون تخصیص مکلف است ما بقی اعتبار تا ۱۳ هزار میلیارد تومان را در ادامه سال به وزارت اقتصاد و وزارتخانه‌های مربوطه برای ایجاد اشتغال تخصیص دهد.

قالیباف تاکید کرد: اگر بناست قانونی نوشته شود و درآمدی تحقق پیدا کند و آن درآمد در جای خودش مثل معیشت و اشتغال اختصاص پیدا نکند، باید چه کاری انجام دهیم.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: این 19 هزار میلیارد تومان به دلیل اینکه در حساب مسدودی قرار می‌گیرد، بانک‌ها نیز دو برابر آن تسهیلات تعیین کردند. در حقیقت سال گذشته در صورت پرداخت 13 هزار میلیارد تومان پرداخت نشده، از این رو اگر این اعتبار نیز بود، دو برابر آن را نیز بانک ها می گذاشتند و حدود 75 هزار میلیارد تومان باید برای اشتغال مردم اختصاص پیدا می‌کرد اما اکنون 46 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

قالیباف ادامه داد: در سرکشی‌ها نیز که به استان‌ها داشتم، استانداران، فرمانداران و بخشداران همگی از این موضوع رضایت داشتند، حرف ما این است که از هزینه‌های غیرمعیشتی و جاری که می‌توان از آنهاگذشت قانون را اجرا کنید، توقع ما این است که 13 هزار میلیارد تومان دیگر نیز محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی حرف‌ها نیز زده می‌شود اما به دلیل اینکه رسمی نیستند قصد ندارم آنها را بیان کنم، سازمان برنامه و بودجه با اینکه ما این پول را در اختیار وزارت اقتصاد و صندوق مربوطه قرار دهیم مخالف بود اما سال گذشته این کار انجام شد و نتیجه آن را با توجه به اینکه این اعتبار با کسری توسط سازمان برنامه پرداخت شد، دیدیم و 46 هزار میلیارد تومان پرداخت گردید.

وی گفت: در سال جاری این اختیار با 130 هزار میلیارد تومان از بخش عمومی، اموال و جاهای مختلف به علاوه پولی که مجددا به صندوق از طریق تسهیلات پرداختی بازمی‌گردد در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت اما تا این لحظه قِرانی از آن توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت نشده، به نظر شما آیا مجلس در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده باید این منابع را مجددا در اختیار این سازمان قرار دهد و یا اینکه به تصمیم قبلی خود بازگردد و اختیار را به وزارت امور اقتصادی دهد. عملکرد کدام یک از اینها بهتر است؟ عملکردها نشان می‌دهد که باید در اختیار صندوق اقتصاد واگذار شود.

قالیباف خطاب به میرکاظمی ادامه داد: در حوزه معیشت با پیشنهادی که شما برای سال جاری داشتید، مخالف بودم و اعلام کردم سقف تعیین شده برای حوزه معیشت پاسخگو نیست و پیشنهاد 320 هزار میلیارد تومان را ارائه کردم و شما بر روی مبلغ 160 هزار میلیارد تومان اصرار داشتید. حواس ما به موضوع معیشت و اشتغال است، ما بی‌انصافی نمی‌کنیم شرایط سخت دولت را نیز متوجه می‌شویم، هر روز گزارش‌های درآمدهای عمومی دولت را می‌بینیم و بر اساس درآمدهایی که به خزانه می‌آید در اینجا قضاوت می کنیم.   

رئیس قوه مقننه ادامه داد: قبول دارم که در حوزه مولدسازی و فروش اموال، منابع برای این کار تحقق پیدا نکرده و قابل گفتن نیست، البته لایحه دوفوریتی توسط دولت و یا طی طرح دو فوریتی کاری که در نشست سران انجام شده ارائه می‌کنیم تا روند اموال مازاد را مشخص کنیم تا کارهای روی زمین مانده و پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم. حتما طی یک ماه این کار در مجلس انجام می‌شود.

وی خطاب به خاندوزی افزود: احساس می‌کنم شما یا خسته شده‌اید و یا اینکه رودربایستی دارید، شما مسئول بودید این موضوع را مطالبه‌گرانه پیگیری کنید اما انجام ندادید، همانند سال گذشته که پیگیری کردید در سال جاری نیز باید پیگیری‌ها را انجام می‌دادید و شما مسئول این کار بودید.

قالیباف بیان کرد: درخواست من از دیوان محاسبات این است که تا یک ماه آینده آخرین وضعیت اجرای قانون را ارائه کند، من می‌دانم که آقای میرکاظمی به رشد اعتقاد و تأکید دارد و آن را در اولویت قرار داده است، حداقل اشتغال در حوزه رشد اثرگذار جدی است، چرا نباید این موضوع رخ دهد. امیدوارم این همکاری در دولت و وزارت اقتصاد و مجلس در شرایط سخت اقتصادی با توجه به اینکه دغدغه بیکاری و اشتغال و معیشت جدی است، شکل بگیرد و پا به پای یکدیگر پیش برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پاسخ به تذکر اینجانب به دلیل تأخیر در حضور در نشست علنی پاسخ دادید که جلسه داریم اما ما به صورت کتبی در تاریخ 11 آبان ماه به سازمان برنامه و بودجه نامه مستقیم دادیم هر چند که از نظر قانونی هم اینکه ما موضوع را در دستور قرار دهیم یعنی کار خود را انجام دادیم از اینکه خود را به جلسه رساندید از شما تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات دوباره میرکاظمی، با بیان اینکه قبول داریم دولت قبل بابت تبصره 18 مبلغی پرداخت نکرده است، گفت: دولت باید بپذیرد که امسال قانون بودجه را رعایت نکرده است، ما در یارانه ای که دیده شد، 9 میلیارد دلار ارز با همان ارز یارانه 4200 تومانی دادیم و علاوه بر آن، ریال را در نظر گرفتیم، علاوه بر آن، دولت سامانه ETS ارزی را راه اندازی نکرد.

وی افزود: براساس میزان تحقق درآمد دولت تصمیم می گیریم، ما تلاش کردیم در سال گذشته و امسال که فقط LPG را روشن و تعیین تکلیف کنیم که بالای 100 همت هم در این بخش درآمد داشتیم. اما بحث ما این است که  معیشت و اشتغال اولویت ما است.

 نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان بازرسی خراسان رضوی موافقت کردند

نماینگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از سازمان بازرسی استان خراسان رضوی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه 17 آبان با تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان بازرسی استان خراسان رضوی،‌با توجه به گزارش کمیسیون قضایی، با 114 رأی موافق، 66 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده موافقت کردند.

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گزارش کمیسیون متبوعش را بدین شرح قرائت کرد؛

الف) موضوع اصلی تحقیق و تفحص:

با توجه به فعالیت گسترده مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و غیرقانونی در حد فاصل سالهای 1390 الی 1396 در سطح استان خراسان رضوی و جذب میلیاردها تومان سرمایه مردم استان در قالب سپرده و نهایتاً ورشکستگی مؤسسات غیرمجاز و نابودی و اتلاف سرمایه مردم استان و سرگردانی و متضرر شدن هزاران نفر از مردم،  اداره کل سازمان بازرسی استان خراسان رضوی با توجه به وظیفه نظارتی خود، چه اقدام پیشگیرانه و بازدارنده ای به منظور جلوگیری از فعالیت این مؤسسات غیرقانونی و غیرمجاز و لطمه به سرمایه مردم عزیز استان انجام داده است؟

ب) موضوع فرعی تحقیق و تفحص:

1- با توجه به اهمیت بهره‌وری و استفاده مطلوب از امکانات و منابع بیت‌المال در اختیار بازرسی کل خراسان رضوی، چند درصد از پرونده‌های بازرسی کل استان خراسان رضوی منجر به صدور حکم محکومیت در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا مراجع صالحه قضائی گردیده‌ است؟

2- با توجه به وظیفه ذاتی اداره‌ کل بازرسی و به‌ویژه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی، میزان دریافتی اعم از حقوق و مزایا و رفاهیات و سایر دریافتی‌های مدیران این اداره کل در سالهای 1390 تا1399 چقدر بوده است؟

3- نحوه استخدام و به‌کارگیری پرسنل جذب شده اداره‌ کل بازرسی استان خراسان رضوی طی سالهای 1390 تا1399 براساس چه فرآیند قانونی بوده است؟

محورهای تحقیق و تفحص:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی سلام علیکم؛ احتراماً، بازگشت به نامه شماره 998364 مورخ 9/10/1399 در خصوص تقاضای جناب آقای احسان ارکانی نماینده محترم نیشابور، فیروزه و زبرخان و آقای احمد نادری نماینده محترم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خصوص تقاضای تحقیق و تفحص از «بازرسی کل (اداره کل) سازمان بازرسی استان خراسان رضوی» در حد فاصل سالهای ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۶ به استحضار می‌رساند: در اجرای ماده(212) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، متعاقب ارجاع تقاضای تحقیق و تفحص در مورخ 7/11/1399 طی نامه شماره 87414 محورهای تحقیق و تفحص به رئیس سازمان بازرسی کل کشور منعکس گردید ولی پاسخ به این کمیسیون ارسال نشد. مجدداً در مورخ 25/1/1400 طی نامه شماره 4698 محورهای تحقیق و تفحص به رئیس سازمان بازرسی کل کشور منعکس گردید ولی پاسخ به این کمیسیون ارسال نشد. متقاضی در مورخ 20/1/1401 طی نامه شماره 1004095 به دلیل عدم ارائه پاسخ، درخواست نمود تقاضای مذکور در دستور کار کمیسیون قضائی و حقوقی قرار گیرد. موضوع تقاضای تحقیق و تفحص با حضور متقاضی و مسؤولین سازمان بازرسی کل کشور در جلسه رسمی مورخ 10/2/1401 کمیسیون قضائی و حقوقی با حضور دوسوم از اعضای کمیسیون، مطرح شد و پس از استماع نظرات متقاضی و مسؤولین سازمان بازرسی کل کشور، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای مذکور در تقاضا به تصویب کمیسیون رسید. الف) موضوع اصلی تحقیق و تفحص: با توجه به فعالیت گسترده مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و غیرقانونی در حد فاصل سالهای ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۶ در سطح استان خراسان رضوی و جذب میلیاردها تومان سرمایه مردم استان در قالب سپرده و نهایتاً ورشکستگی مؤسسات غیرمجاز و نابودی و اتلاف سرمایه مردم استان و سرگردانی و متضرر شدن هزاران نفر از مردم، اداره کل سازمان بازرسی استان خراسان رضوی با توجه به وظیفه نظارتی خود، چه اقدام پیشگیرانه و بازدارنده ای به منظور جلوگیری از فعالیت این مؤسسات غیرقانونی و غیرمجاز و لطمه به سرمایه مردم عزیز استان انجام داده است؟ ب) موضوع فرعی تحقیق و تفحص: 1- با توجه به اهمیت بهره‌وری و استفاده مطلوب از امکانات و منابع بیت‌المال در اختیار بازرسی کل خراسان رضوی، چند درصد از پرونده‌های بازرسی کل استان خراسان رضوی منجر به صدور حکم محکومیت در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا مراجع صالحه قضائی گردیده‌ است؟ 2- با توجه به وظیفه ذاتی اداره‌ کل بازرسی و به‌ویژه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی، میزان دریافتی اعم از حقوق و مزایا و رفاهیات و سایر دریافتی‌های مدیران این اداره کل در سالهای ۱۳۹۰تا۱۳۹۹ چقدر بوده است؟ 3- نحوه استخدام و به‌کارگیری پرسنل جذب شده اداره‌ کل بازرسی استان خراسان رضوی طی سالهای ۱۳۹۰تا۱۳۹۹ براساس چه فرآیند قانونی بوده است؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1159121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =