اژه‌ای: هدف ما برخورد با ریشه‌های فساد و تبعیض است

رئیس قوه‌ قضائیه گفت: قصد و تصمیم ما بر این است که نه فقط در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و … با ریشه‌های فساد و تبعیض برخورد کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز (۲۴ آذرماه) در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان زنجان، با بیان اینکه دشمن بر مبنای محاسبات اشتباهی که از مردم ایران داشت، جنگ ترکیبی همه‌جانبه و اقدامات تبلیغاتی و روانی بسیار سنگینی را بر کشور تحمیل کرد، اظهار کرد: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند شرایط ضدامنیتی در کشور ایجاد کند و حتی پس از آشوب و اغتشاش با اعمال فشارهای بیشتر، در برخی استان‌ها مسائلی را به وجود آورد؛ اما به واسطه بصیرت مردم، بخش اعظم توطئه‌های دشمن خنثی شد.

بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: ارفاق به عده‌ای که ناامنی ایجاد کرده‌اند ظلم به مردم است

وی با اشاره به "تلاش‌های دشمنان برای تحت فشار قرار دادن و هجمه علیه نهادهای موثر نظام جمهوری اسلامی" تصریح کرد: امروز هر نهاد و دستگاهی که در ساختار جمهوری اسلامی موثرتر و نافذتر است، بیشتر از سوی نظام سلطه مورد هجمه و تحریم قرار می‌گیرد.

رئیس قوه‌ قضائیه با تاکید بر اینکه در کنار توجه و هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن باید به رفع ضعف‌ها و نواقص مدیریتی خود نیز اهتمام داشته باشیم، گفت: باید ‌بدانیم که اگر ضعف‌ها روی هم انباشته شود و یک جایی سر باز کند، ممکن است علاج آن سخت شود؛ ما باید توجه کنیم که اگر به اعتماد مردم خدشه وارد شده است، این امر از کجا نشأت گرفته و در صدد رفع این مشکل برآییم تا اعتماد مردم‌ را افزایش دهیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: قصد و تصمیم ما بر این است که نه فقط در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و … با ریشه‌های فساد و تبعیض برخورد کنیم و نگذاریم کسی از جایگاه قدرت و ثروت و با فریب و نیرنگ به مردم ما ظلم و ستمی را روا دارد.

رئیس قوه‌ قضائیه افزود: هدف در نظام اسلامی، احقاق حق، مبارزه با ظلم، گسترش عدالت و ارتقاء ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: این مردم استحقاق خدمت بی‌منت را دارند و مشکلات نباید در کار، قضاوت، اجرا، بازرسی و ارائه خدمت به مردم و در همه قسمت‌های مرتبط با قوه‌قضائیه، کوچک‌ترین خدشه‌ای ایجاد کند.

رئیس قوه‌ قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقوله جابه‌جایی‌های مدیریتی در مناصب قضایی، گفت: سپردن امور و مسئولیت‌ها به افراد لایق و کاردان، یکی‌ از موضوعات بسیار مهم است؛ هیچ ایراد و عیبی وجود ندارد اگر فردی لایق‌تر و ‌شایسته‌تر در منصبی است، جایگزین شود و جابه‌جایی مدیریتی صورت گیرد.

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه موضوع کاهش ۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری و محاکم استان زنجان را موضوع بسیار حائز اهمیت و در خور تقدیر دانست و بر تلاش‌های مقامات قضایی در همکاری با دولت و مجلس برای رفع مسائل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =