مکتب مقاومت نماد قیام مردم برای احقاق حق است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابتکار دانشگاه آزاد در نامگذاری ایام ۹ تا  ۱۹ دی  به عنوان دهه مکتب مقاومت گفت:در ابتدای این دهه نه دی، «در اواسط دهه، شهادت شهید سلیمانی و حماسه مردم در تشییع جنازه این شهید و یوم الله در هم کوبیدن عین الاسد» و پایان دهه، قیام ۱۹ دی مردم قم است. در تمام این رخدادها یک عنصر مشترک وجود دارد و آن قیام و مقاومت مردم برای اعلای کلمه حق است. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه مکتب مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 جهان بین در این جلسه با اشاره به ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی در نامگذاری ایام ۹ تا  ۱۹ دی  به عنوان دهه مکتب مقاومت گفت: در ابتدای این دهه نه دی، «در اواسط دهه، شهادت شهید سلیمانی و حماسه مردم در تشییع جنازه این شهید و یوم الله در هم کوبیدن عین الاسد» و پایان دهه، قیام ۱۹ دی مردم قم است. در تمام این رخدادها یک عنصر مشترک وجود دارد و آن قیام و مقاومت مردم برای اعلای کلمه حق است. 

وی با بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی و تأثیر این شخصیت بزرگ در شکل گیری و موفقیت جبهه مقاومت افزود: عزت جز با مقاومت و جهاد به دست نمی آید و شهید سلیمانی نه یک شخص بلکه یک شخصیت است و این شخصیت نماد و نشانه کسب عزت از طریق مقاومت و نهراسیدن و ایستادن علی رغم تمام موانع و غالب کردن اراده خود بر مستکبران است. 

 جهان بین در ادامه به لزوم تمسک به مکتب شهید سلیمانی در همه ایام سال تأکید کرد و افزود: این دهه فقط برای توجه جدی تر است، هر روز متعلق به شهید سلیمانی است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به برنامه‌ریزی جامع و جدی جهت برگزاری برنامه های متنوع و تأثیرگذار در ایام دهه در سطح واحدهای دانشگاهی سراسر کشور تأکید کرد.

 در این نشست مقرر شد اجرای ۱۵ برنامه متنوع در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری شود که از جمله این برنامه ها می توان به ۴۵۲ نشست دانشجویی به همت بسیج دانشجویی و تشکل های دانشجویی و تعداد ۲۲۵ نشست استادی به همت بسیج اساتید و تشکل های استادی اشاره کرد. 

همچنین برگزاری وبینار بین المللی با عنوان «شهید سلیمانی نماد صلح و همزیستی ادیان»، برگزاری چهار نشست علمی ویژه دانشجویان غیرایرانی در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و تبریز، برگزاری نشست علمی با حضور نخبگان و شخصیت های علمی فرهنگی در دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در عراق، لبنان و کابل، برگزاری نمایشگاه‌های هنری و پویش حماسه ماندگار در فضای مجازی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =