وزارت نیرو اختلاف مصرف برق زمستان و تابستان را جایگزین نیروگاه شهید منتظری کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: اختلاف مصرف برقی که بین زمستان و تابستان وجود دارد می‌تواند جایگزین برق نیروگاه شهید منتظری شود.

احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد ایسکانیوز، درخصوص پیشنهادات جایگزین مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید منتظری اظهار کرد: همان‌طور که پیش از نیز به طور شفاف مطرح کردیم، این دو ماه وضعیت نیروگاه شهید منتظری دو حالت دارد، یک حالت این است که ۲ واحد آن با گاز در مدار باقی بماند و ۶ واحد از مدار خارج شود و کمبود ۶ واحد نیز از طریق شبکه برق سراسری تامین شود.

وی افزود: حالت دیگر آن است که به طور کلی، به مدت ۲ ماه یعنی آذر و دی ماه که اوج اینورژن است، نیروگاه شهید منتظری تعطیل شود و برق از سایر نیروگاه‌های غیرمازوتی داخل و خارج استان اصفهان تامین شود.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اختلاف مصرف برق در تابستان و زمستان عنوان کرد: این مسئله را وزارت نیرو باید پاسخ دهد زیرا ما معتقدیم که میزان مصرف برق در پاییز و زمستان در پیک مصرف ۳۹۰۰۰ مگاوات و در تابستان در پیک مصرف ۶۷۰۰۰ مگاوات است و این اختلاف مصرف برقی که بین زمستان و تابستان وجود دارد می‌تواند جایگزین برق نیروگاه شهید منتظری شود. حتما وزارت نیرو نیز پاسخ این مسئله را دارد و در حال تهیه پاسخ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان درخصوص درصد آلاینده‌های نیروگاه شهید منتظری بیان کرد: مطالعه جدیدی در این خصوص انجام شده و قرار است گزارش آن بزودی و طی یک یا دو هفته آینده نهایی شود و بهتر است اجازه بدهیم مراجع علمی نظر خود را اعلام کنند که با نظر ما مغایر نشود.

وی درباره نقش حمایتی صندوق ملی محیط زیست از پژوهشگران این حوزه تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست یک سامانه دارد و بارها در آن اطلاع‌رسانی کرده است که شرکت‌ها، اعم از دانش بنیان، واحدهای تولیدی و کسانی که می‌خواهند از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست استفاده کنند، به این سامانه وارد شوند، ثبت‌نام کنند و طرح خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: این درخواست به کمیسیون‌های علمی و فنی ارجاع داده می‌شود و اگر طرح تایید شد، تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد. صندوق ملی محیط زیست در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد و خود متقاضیان باید ورود کنند.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای خبر/

کد خبر: 1164790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =