کره شمالی ۱/۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال دزدیده

آژانس جاسوسی کره جنوبی به تازگی اعلام کرده که هکرهای کره شمالی در پنج سال گذشته حدود ۱/۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال و دارایی‌های مجازی دیگر را سرقت کرده‌اند که بیش از نیمی از آنها در سال جاری انجام شده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کارشناسان و مقامات می‌گویند که کره شمالی به دنبال تحریم‌های شدید سازمان ملل  و همچنین پاندمی کرونا با رکود اقتصادی مواجه شده و از این رو برای حمایت از اقتصاد شکننده‌اش و تامین مالی برنامه‌های هسته‌ای خود به هک ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های غیرقانونی سایبری دیگر به عنوان منبع ارزهای خارجی رو آورده است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین/ قیمت روز ارزهای دیجیتال

به گزارش سازمان جاسوسی اصلی کره جنوبی یا همان سرویس اطلاعات ملی، ظرفیت کره شمالی برای سرقت دارایی‌های دیجیتال به دلیل تمرکز این کشور روی جرایم سایبری به شدت افزایش یافته است. این رویکرد از زمان تشدید تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ در واکنش به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره جنوبی شروع شده است.

در پی تحریم‌های سازمان ملل، صادرات کلیدی کره شمالی همانند زغال سنگ، منسوجات و غذاهای دریایی ممنوع شده و از سوی دیگر کشورهای عضو به بازگرداندن کارگران کره شمالی به کشور خودشان مبادرت کرده‌اند. علاوه براین، در نتیجه سختگیرانه‌ترین محدودیت‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا، اقتصاد این کشور دچار شکست‌های بیشتری شد.

سازمان جاسوسی کره جنوبی تخمین می‌زند که هکرهای کره شمالی که مستقیما از سوی دولت حمایت مالی می‌شوند، از سال ۲۰۱۷ حدود ۱/۲ میلیارد دلار از دارایی‌های مجازی در سراسر جهان را به سرقت برده‌اند که حدود ۶۲۶ میلیون دلار آن تنها در سال جاری انجام شده است. جالب‌تر این است که بیش از ۷۸ میلیون دلار این دارایی‌ها از کره جنوبی سرقت شده است.

در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود هکرهای کره شمالی سال آینده حملات سایبری بیشتری را برای سرقت فناوری‌های پیشرفته کره جنوبی و اطلاعات محرمانه در زمینه سیاست خارجی و امنیت ملی کره جنوبی انجام دهند.

این در حالی است که دیپلمات‌های ارشد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در اوائل ماه جاری توافق کردند که تلاش‌هایشان را برای مهار فعالیت‌های غیرقانونی سایبری کره شمالی افزایش دهند. زیرا هیاتی از کارشناسان سازمان ملل در ماه فوریه اعلام کرده بودند که کره شمالی از موسسات مالی، شرکت‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال صدها میلیون دلار سرقت کرده است.

کره شمالی علیرغم مشکلات اقتصادی در سال جاری آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه ای انجام داده است که به گفته برخی کارشناسان تلاشی برای مدرن کردن زرادخانه و تقویت اهرم خود در مذاکرات آتی با رقبای خود برای کسب لغو تحریم‌ها و سایر امتیازات است.

کد خبر: 1165337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =