تعلل وزارت علوم در تصویب اصلاحات دستورالعمل نشریات دانشجویی/ امکان تاخیر در برگزاری انتخابات وجود دارد

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم از تعلل معاونت فرهنگی وزارت علوم در تصویب اصلاحات دستورالعمل نشریات دانشجویی انتقاد کرد.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دستورالعمل فعالیت نشریات دانشجویی برخلاف وعده مسئولان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنوز اصلاح نشده است، اظهار کرد: حدود چهار ماه از ارائه اصلاحیه این شیوه نامه توسط شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم به مسئولان این وزارتخانه می‌گذرد؛ اما متاسفانه تاکنون هیچ تصمیم‌گیری یا واکنشی از سوی آنان انجام نشده است.

انتقاد از تصمیمات لحظه‌ای معاونت فرهنگی وزارت علوم/ چرا برگزاری جشنواره تیتر ۱۳ به تعویق می‌افتد؟

وی درباره پاسخ مسئولان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به طولانی شدن زمان تایید اصلاحیه دستورالعمل فعالیت نشریات دانشجویی بیان کرد: مسئولان هیچ پاسخ خاصی درباره نمی‌دهند و مشخص نیست چرا این روند طولانی شده است. 

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم با بیان اینکه تاخیر در اصلاح دستورالعمل فعالیت نشریات دانشجویی باعث شده تا اصلاحیه‌های شیوه نامه نشریات دانشجویی نیز تاخیر داشته باشد، گفت: کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی برای تدوین و رفع ابهامات شیوه نامه با مشکلات بسیاری مواجه شد؛ چراکه دستور العمل که سند بالادستی بود، اصلاح نشده و هنوز ابهام و ایراد در آن وجود دارد. 

وی تصریح کرد: پیش نویس این دستورالعمل تمام مفاد و تبصره‌هایش مشخص و واضح است و هیچ نقطه مبهمی ندارد که مسئولان برای حل آن به زمان نیاز داشته باشند. به عقیده بنده و سایر فعالان و کارشناسان حوزه نشریات دانشجویی، این دستور العمل باید طی یک یا ۲ روز تایید میشد.

اسدی با تاکید بر اینکه طولانی شدن فرآیند تایید و تصویب دستورالعمل فعالیت نشریات دانشجویی منجر به تعویق زمان برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی خواهد شد، گفت: اگر زمان برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد، برخلاف قانون بوده و تخلف صورت می‌گیرد. 

این فعال حوزه نشریات دانشجویی یادآور شد: مسئولان معاونت فرهنگی وزارت علوم، حاضر نیستند برای تایید یا تصویب دستورالعمل ۲۸ صفحه‌ای زمان بگذارند و این باعث ایجاد مشکلات اساسی در این حوزه شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ویژه معاونت فرهنگی دولت سیزدهم نسبت به دولت پیش افول داشته است، خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که برخلاف تصورات، وجود چالش‌ها و مشکلات خاص آن دوران، فعالیت‌ها حوزه نشریات در دولت روحانی بهتر و با سرعت بیشتری انجام می‌شد. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1168877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =