معاونت فرهنگی به ایده‌های دانشجویی بها نمی‌دهد/ انتقاد از موازی کاری در وزارت علوم

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم معتقد است که متاسفانه مسئولان معاونت فرهنگی وزارت علوم نه تنها به ایده‌های دانشجویی بها نمی‌دهند؛ بلکه در مواردی نیز کار را به اشخاص دیگری ارجاع داده‌اند. 

یونس‌ فرزین‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  با بیان اینکه سهل انگاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه نشریات در واقع توسط مسئولان معاونت فرهنگی این وزارتخانه اتفاق افتاده است، اظهار کرد: همین موضوع باعث شده تا برخی از رخدادهای مهم حوزه نشریات مانند تیتر ۱۳ به تعویق بیافتد.

انتقاد از تصمیمات لحظه‌ای معاونت فرهنگی وزارت علوم/ چرا برگزاری جشنواره تیتر ۱۳ به تعویق می‌افتد؟

وی با بیان اینکه متاسفانه سیاست و برنامه ریزی کلانی در حوزه نشریات توسط معاونت فرهنگی وزارت علوم وجود ندارد، گفت: البته این موضوع به این علت است که  اهمیت حوزه نشریات و فعالیت آنها برای مسئولان فرهنگی وزارت علوم شناخته شده نیست. به عنوان مثال اگر مدت‌ها پیش برای حل مشکلات نشریات چاره اندیشی میشد یا بهای لازم به آنها داده میشد شاید در ناآرامی‌های اخیر کشور و دانشگاه‌ها حداقل روایت صحیح و واقعی از اتفاقات صورت می‌گرفت و دانشگاه‌ها تا این حد با چالش رو به رو نبودند. 

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم اضافه کرد: من و دیگر عضو دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم همواره تلاش می‌کنیم که فعالیت حوزه نشریات را از طریق بخش دانشجویی پیگیری و پیش ببریم. به عنوان مثال ما در «جشنواره تیتر و بررسی نشریات ۱۰ منطقه کشوری و بازنگری و تغییر مجوز نشریات در دانشگاه‌ها و آموزش آنلاین و غیر آنلاین جامعه نشریات دانشگاهی» طرح و ایده داشتیم؛ اما متاسفانه مسئولان معاونت فرهنگی وزارت علوم نه تنها بها ندادند بلکه در مورادی نیز کار را به اشخاص غیر متخصص و غیر مرتبط ارجاع دادند. 

فرزین‌فرد ادامه داد: در مدت اخیر بسیار اتفاق افتاده است که شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم فعالیتی را آغاز کرده و پیش برده است؛ اما در ادامه مسیر با واگذاری مسئولیت به افراد دیگر، هم زحمت‌های ما از بین می‌رود و هم موازی کاری شده و آنها باید دوباره این مراحل را طی کنند. 

این فعال دانشجویی حوزه نشریات در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اعضای اصلی شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، برای تشکیل جلسه حاضر می‌شوند؛ اما کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم بدون اطلاع از وزارتخانه خارج می‌شود. در نتیجه جلسه به علت به حد نصاب نرسیدن تشکیل نمی‌شود. 

گفتنی است که علی اسدی عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم پیشتر در گفت‌وگو با ایسکانیوز، اتخاذ تصمیمات آنی و لحظه‌ای در معاونت فرهنگی وزارت علوم را عامل مهمی در تضعیف جایگاه نشریات دانشجویی دانست. همچنین وی اعتقاد دارد که به نظر می‌رسد حوزه نشریات دانشجویی برای معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهمیتی چندانی ندارد. هر چند این موضوع تا به حال از سوی معاون فرهنگی به صورت صریح بیان نشده است؛ اما با توجه به عملکردها می‌توان اینگونه برداشت کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1170939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =