آخرین وضعیت بارش برف در الیگودرز/ ۱۵۰ روستای شهرستان همچنان در محاصره برف قرار دارد

فرماندار الیگودرز آخرین وضعیت این شهرستان در پی بارش سنگین برف را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایمان خسروی با تشریح آخرین وضعیت این شهرستان در پی بارش سنگین برف اظهار داشت: بارش برف هم‌اکنون در الیگودرز متوقف شده است، اما باد شدید، بوران شدید، کولاک شدید و بادروبه شدید محورهای بازگشایی‌شده را دوباره مسدود می‌کند.

وی با بیان اینکه دسترسی به روستاهای برف‌گیر الیگودرز به‌دشواری انجام می‌شود، افزود: جاده روستای انوج را صبح روز گذشته بازگشایی کردیم، اما این گردنه دوباره در ساعت ۱۱ صبح همان روز مسدود شد.

فرماندار الیگودرز با بیان اینکه سطح برخی از محورهای این شهرستان شامگاه گذشته دچار مه‌گرفتگی بود، عنوان کرد: کولاک شدید و عدم دید بر سختی کار بازگشایی راه‌های روستایی الیگودرز افزوده است.

وی با اشاره به سقوط بهمن به‌دلیل بوران شدید در برخی از مناطق الیگودرز بیان کرد: سقوط بهمن در گردنه نمک ارتفاع برف را تا ۱۰ متر رسانده و کسی البته در این حادثه آسیب ندیده است.

خسروی با تأکید به اینکه هشت سورتی پرواز از روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه برای ارسال آذوقه به مناطق برف‌گیر و دوردست الیگودرز انجام شده است، گفت: آرد در بین روستاییان توزیع شده است.

فرماندار الیگودرز با بیان اینکه عمده سورتی‌های پرواز به روستاهای پِز، لیروک و گلی‌چاس انجام شده است، تصریح کرد: انجام سورتی‌های پرواز جمعیت هلال‌احمر در امروز به‌دلیل مه‌گرفتگی و باد شدید امکان‌پذیر نیست.

خسروی با اشاره به اعزام برخی بیماران مناطق دوردست الیگودرز با استفاده از امداد هوایی در روزهای اخیر اظهار داشت: مچ پای یکی از این افراد شکسته‌شده و فردی دیگر نیز دچار ناراحتی قلبی است.

وی با تأکید به اینکه راه ۱۷۰ روستا در الیگودرز شامگاه گذشته همچنان مسدود بود، افزود: راه دو گردنه شیخان و شیان هم‌اکنون بازگشایی شده و پنج گردنه همچنان مسدود است.

۱۵۰ روستای الیگودرز همچنان در محاصره برف قرار دارد

خسروی با بیان اینکه الیگودرز یکی از سردترین شب‌های امسال را شب گذشته تجربه کرد و با دمای منفی ۱۰ تا ۱۵‌ درجه ای هوا روبه‌رو شد، اظهار داشت: وقوع پدیده یخبندان و کولاک شدید در محورهای ارتباطی باعث شد که ماشین‌آلات برف‌روب نتوانند هیچ فعالیتی در بازگشایی راه‌های مسدود شده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام روستاهای الیگودرز روز گذشته در ساعات ابتدایی صبح به‌دلیل بارش شدید برف مسدود شده بود، افزود: بخشی از این مسیرها با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی و تعداد ۳۰۰ روستا کماکان در محاصره برف باقی ماند و نیروهای راهداری به‌علت سرما و کولاک نتوانستند عملیات بازگشایی در محورهای روستایی را انجام دهند.

فرماندار الیگودرز با تأکید به اینکه نیروهای راهداری در حال حاضر با گرم‌شدن هوا دوباره در محورها مستقر شده و عملیات برف‌روبی را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ظرفیت ماشین‌آلات راهداری لرستان تا غروب امروز اگر مشکلی ایجاد نشود تمام مسیرهای مسدودشده بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه برق پنج روستا در منطقه گلی چاس و شاهرود کماکان قطع است، بیان کرد: برق مابقی روستاهای الیگودرز اکنون وصل است و در بخش‌های گاز و آب شرب هم مشکلی نداریم.

خسروی با تأکید به اینکه الیگودرز دارای ۴۶۲ نقطه جمعیتی است، گفت: ۴۳۷ نقطه از این نقاط به‌عنوان روستا دارای کد تقسیمات کشوری هستند که ۴۱۷ روستا دارای سکنه دائمی بوده و ۲۰ روستا نیز متعلق به عشایر نیمه کوچرو این شهرستان است و تعداد بیش از ۷۰ روستای الیگودرز نیز راه ارتباطی آسفالته ندارد.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1171628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =