وزیر ارشاد: مسئول ترویج قرآن در دستگاه‌های مختلف هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج پیام‌های قرآنی در همه فعالیت های فرهنگی مدنظر وزارت فرهنگ است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمد مهدی اسماعیلی امشب در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به فعالیت دولت در حوزه قرآنی، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول هماهنگی فعالیت های ترویجی قرآن در دستگاه های مختلف است و تمام تلاش ما این بوده است که فضای فعالیت های عمومی را برای گروه های مردمی فراهم کنیم.

رقابت دانشگاهیان دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری در مسابقات شفاهی قرآن کریم

وی ادامه داد: بعد از دوران کرونا، مجموعه های قرآنی ما مانند سایر مجموعه ها آسیب دیده بودند و تلاش شد این مجموعه ها مورد حمایت قرار گیرند. مصوبه ای در دولت برای همین منظور به تصویب رساندیم و ۱۵ هزار فعال قرآنی عضو صندوق اعتباری هنرمندان شدند. ۳ هزار موسسه قرآنی در وزارت فرهنگ ثبت شده و فعالیت دارند.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت قرآنی چیزی شبیه اعجاز در این چهار دهه رخ داده است، افزود: امروز در کشور چند فعالیت عمومی قرآنی را به عنوان متصدی انجام می‌دهیم از قبیل آموزش ۵ هزار مربی قرآنی. امیدواریم نقش خود را در تسهیل گری فعالیت قرآنی ایفا کنیم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: ترویج پیام های قرآنی در همه فعالیت های فرهنگی مدنظر ماست‌. در کمتر از یکماه گذشته نمایشگاه بزرگ قرآنی در تهران داشتیم که پنجاه درصد به میزان فعالیت افزوده شده است. بنای ما تحقق مطالبات رهبری در زمینه فعالیت قرآنی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =