محمد شیخان از مدیرعاملی شرکت دخانیات برکنار شد / نیروی مشایی سرپرست جدید

محمد شیخان از مدیرعاملی شرکت دخانیات برکنار و مهدی آشتیانی به عنوان سرپرست معرفی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، محمد شیخان پس از گذشت یک سال و سه ماه از مدیرعاملی شرکت دخانیات برکنار شد.

نیروی مشایی در شرکت دخانیات ایران چه می‌کند؟ / آقای مرتضوی مدیرعامل قوی معرفی کنید

شیخان در سوابق مدیریتی خود مسئولیت‌هایی همچون رئیس مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری، معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور اسبق (محمود احمدی نژاد)، رئیس دانشگاه سروش صداوسیما، معاون سازمان بسیج مستضعفین، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حالا مهدی آشتیانی که قبلا معاونت مراسم و تشریفات دفتر رییس جمهور در دولت نهم و دهم را برعهده داشته سرپرست شرکت دخانیات شده که از نیروهای مورد اعتماد اسفندیار رحیم مشایی بوده است.

اخبار تکمیلی از مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت دخانیات

مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در دفتر مرکزی شرکت برگزار شد.

 در این مراسم سید حجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تقدیر از تلاشهای محمد شیخان مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات حکم انتصاب مهدی آشتیانی سرپرست این شرکت را ابلاغ کرد.

کاظمی در سخنانی شرکت دخانیات را شرکتی باقدمت و مهم عنوان کرد و گفت از زحمات یکایک پرسنل و مدیران شرکت دخانیات تشکر می کنم. دکتر شیخان در زمان تصدی مسئولیت گام های خوبی در زمینه مدیریت دارایی ها اصلاح سبد بودجه و رفع موانع قانونی در خصوص ورود شرکت به بازار سرمایه برداشت و همواره با حسن خلق و پشتکار پیگیر امورات شرکت بود.

وی افزود مطمئن هستم شرکت دخانیات با این قدمت و عظمت به جایگاه گذشته خود باز خواهد گشت و اساسا شرکت های خارجی و خصوصی نمی توانند رقیب جدی برای آن باشند.

کاظمی گفت دخانیات با تقویت بهره وری اثربخشی مشتری مداری خلاقیت و نوآوری می تواند به سودآوری بیشتری برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ضرورت رسیدگی به پرونده های حقوقی دخانیات و حل و فصل آنها را یادآور شد و گفت مولد سازی دارایی ها ظرفیت خوبی برای دخانیات جهت تبدیل اموال راکد به مولد ایجاد می کند.

کاظمی گفت آقای آشتیانی مدیری شناخته شده و با تجربه در عرصه های مختلف اجرایی از جمله صنعت است و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

شیخان نیز در سخنانی با ارایه گزارشی از دوره مدیریت خود گفت با کمک همه پرسنل دخانیات توانستیم پس از چند سال زیان دهی در شش ماه نخست امسال به ۸۴ میلیارد تومان سود برسیم و همچنین سه محصول جدید را طراحی و روانه بازار کنیم.

وی افزود آقای آشتیانی مدیری انقلابی و لایق است و من از انتصاب ایشان خرسند شدم.

مهدی آشتیانی نیز با تشکر از زحمات شیخان گفت تلاش می کنیم مدلی را طراحی کنیم که کارکنان دخانیات نیز در سود شرکت سهیم شوند زیرا این موضوع موجب بالارفتن انگیزه و افزایش سودآوری خواهد شد.

همچنین موسوی معاون وزیر صمت و رضوی رییس هیات مدیره دخانیات در سخنان جداگانه ای با تشکر از زحمات شیخان برای آشتیانی آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمدی سخا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      11 4
      چه تاسف بار از این اتفاق که شرکت دخانیات به روزی افتاده که آدمهای بی تجربه بدون در نظر گرفتن شایستگی سکان شرکت بزرگ دخانیات را بدست می‌گیرند. آقای شیخان مدیرعامل اسبق نه تنها که خدمتی به شرکت و کارکنان خدوم نکرد که با تصمیمات بسیار غلط (اعم از: 1- افزایش قیمت توتون داخلی بدون پشتوانه و برنامه که منجر به افزایش قیمت محصولات و افزایش هزینه موادی که عمدتا مصرف نمی شوند و تنها در انبارها نگهداری و خراب می‌گردند. 2اصلاح چارت سازمانی(افزایش و بزرگسازی)بدون هرگونه برنامه و منطقی که عمدتا بدون کارشناسی درست صورت وپذیرفت که منجر به لختی سازمان گردیده و مانع از واکنش سریع نسبت به عوامل و شرایط محیطی گردید. 3اصلاح و افزایش قیمت محصولات بدون در نظر گرفتن کشش بازار که منجر به دپو محصولات در انبارها و عدم خرید گردید. 4انتصابات سیاسی و رفاقتی بدون در نظر گرفتن شایستگی و صلاحیت. -->>ادامه در نظر بعدی<<--
    • احمدی سخا 2 ادامه IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      8 4
      5عدم توجه به اتمام دوره برنامه استراتژیک شرکت بگونه ای که در سال گذشته و برای اولین بار بعد از 11 سال فاقد برنامه مدون و مصوبی برای سال 1401 بود. 6استخدامهای بی برنامه و فاقد هرگونه مکانیزم ارزیابی و کاملا سیاسی و ناسیونالیستی با توجه به وضعیت نیروی انسانی شرکت در مقایسه با رقبای داخلی. ایشان با اینده این شرکت وزین بازی کرد. با توجه به تغییر جدید و مشاهده رزومه ضعف جناب آقای آشتیانی می‌توان متصور شد که آینده‌ای تاریکی در اینتظار کارکنان و شرکت مذکور می‌باشد. 7عدم توجه به گلوگاههای مهم شرکت علی‌الخصوص تامین که با توجه به تغییرات غیر کارشناسی و انتصابات نادرست منجر به بلای جان شرکت و عدم تامین درست گردیده و شرکت را در موقعیتی قرار داده تا بدون در نظر گرفتن فاکتورهای کیفی درصدد تامین برآیند که منجر به از دست دادن بازار و مشتریان وفادار و کاهش سود گردید. 8بکار گماردن افراد نالایق در مناصب مهم شرکت همچون مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی(آقای ملکان) که حتی از عفت کلامی نیز برخوردار نبوده‌اند. -->> ادامه در نظر بعدی<<--
    • احمدی سخا 3 ادامه IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      8 8
      9 از همه مهمتر ایشان با شعار فساد ستیزی بر روی کار آمده و همه مدیران اسبق را فاسد خوانده لیکن عملکرد مدیران اسبق در مقایسه با فسادهای رخ داده در زمان ایشان قطره ای در مقابل دریاست 10دروغ گویی در ارائه وضعیت اسفناک شرکت و مثب نشان دادن عملکرد شرکت در گزارشات و مصاحبه ها و همچنین اطلاع رسانی های عمومی 11تغییر کارکنان و مدیران به صورت اتوبوسی که نه قطاری بدون هرگونه دلایل و تجارب با ایجاد پست و گردش دوستان تازه بر روی کار آمده در پست‌های سازمانی به گونه‌ای که ظاهرا به دنبال تقسیم قنائم هستند. 12عدم انتقاد پذیری و دارا نبودن گوش شنوا به نظرات کارشناسی مخالف با نظرات ایشان و اطرافیان ایشان. به قول یکی از دوستان در گذشته کسانی مدیرعامل شرکت دخانیات می شدند که با توجه به توانمندی و شایستگی آنها رزرومه شرکت قوی تر و افتخاری برای آن بود ولی در حال حاضر کسانی سکاندار شرکت دخانیات می شوند که با توجه به رزومه ضعیف و صرفا سیاسی و بدون هرگونه شایستگی به دنبال تقویت رزومه خود هستند. متاسفم برای آینده ای که این چنین رقم خواهد خورد. از طرف یکی از کارکنان دلسوز شرکت
    • RAVA IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      4 6
      شیخان فردی فوق العاده جاه طلب و دروغگو است.سال گذشته در نشستی که با بازنشستگان و پرسنل دخانیات گیلان داشته وعده اشتغال فرزندان پرسنل بازنشسته را داده بود که نه تنها این امر را انجام نداد بلکه بصورت سفارشی فقط همشهری های خودش رو در تهران و گیلان وارد دخانیات کرد.افرادی که به زعم دوستان شاغل چپ و راست خود رو نمی شناسند و هیچ احساس مسئولیتی نسبت به کار ندارند.امیدوارم مدیر جدید نسبت به اشتغال فرزندان پرسنل دخانیات که در طی دوران خدمت جوانی و سلامتی شان را در این شرکت گذاشتند اقدامات مثبتی را در دستور کار خود قرار دهد.
    • ........ IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      4 3
      انشاله که مدیرعامل جدید مجددا نیروهای انقلابی ودلسوز که بوسیله شیخان اخراج شده بودند رو به کاربرگرداند واز تجربیات آنها در شرکت دخانیات استفاده کنند ودل خانواده ها را که یکسال آوارگی کشیدن را شاد کند .خدا روشکر که همیشه هوای بنده های خوب خودش رو داشته وآرزوی بچه های این انسان های خوب رو برآورده کرده.شیخان منتظر غضب خداوند باش
    • آریا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 2
      مگه خود شیخان نیروی مشائی نبود؟ کلا انگار دخانیات رو مشائی اداره میکنه
    • ناشناس IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      2 2
      سلام امید است باتعقیر مدیر عامل شرکت دخانیات ایران مدیران فرسود استانها را بر کنار کند و روح تازه ای به شرکت بدهد.
    • دلم سوخته IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      3 5
      ای شیخان .شیخان چوب خدا صدا نداره شب عیدی انشاله به حال و روز افرادی بیافتی که سال گذشته شب عید ازکار بیکارشون کردی .اون بندگان خدا ،خدایی به این بزرگی داشتن که جواب آه دل سوخته اشان را بده تو چی ؟؟؟؟؟