نگاه دسته دوم به نشریات دانشگاه آزاد را نمی پذیریم/ رسانه در عصر کنونی شمشیر دولبه است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نشریان دانشگاه آزاد از جایگاه فاخر برخوردار است و نوع نگاه دسته دوم به نشریات دانشگاه آزاد را نمی پذیریم گفت: هدف تربیت افراد کنشگر است.

به  گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه ششمین دوره جشنواره قلم امروز دوشنبه ۸ اسفند در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

ششمین جشنواره قلم در آخرین ایستگاه برگزاری است

فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با خیر مقدم به حاضرین گفت: هم اکنون شورای ناظر بر نشریات در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. سال ۹۹ حدود ۱۵۰ نشریه در جشنواره قلم ۴، حدود ۵۰۰ اثر ارائه کردند در حالی که امسال ۷۰۰ نشریه و ۱۴ هزار اثر در جشنواره شرکت کردند.

به گفته وی نشریات به سه گروه الف، ب و ج تقسیم شده و نشریات رتبه بندی می‌شوند و به نشریه رتبه الف ۵ میلیون و رتبه ب ۴ میلیون اختصاص می یابد.

جهان بین گفت: نشریات دانشگاه آزاد از جایگاه فاخر برخوردار است و نوع نگاه دسته دوم به نشریات دانشگاه آزاد را نمی پذیریم. ۴۰ درصد آموزش عالی را دانشگاه آزاد تشکیل داده و فعالان می توانند در جشنواره تیتر هم حاضر شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با تاکید به توجه به آرشیو نشریات ادامه داد: در ایران رسانه با کاغذ اخبار شروع شد. امروز رسانه از اهمیت برخوردار است و همچون شمشیر دولبه است.

وی تاکید کرد: رسانه به تولید انبوه می پردازد و نقش انبوه سازی تلویزیون را شاهد هستیم. برخی برای دانشگاه البسه متحد الشکل را مطرح می کنند در حالی که ما این طرز تفکر را قبول نداریم چون باید با تنوع فصول بتوان به تنوع پوشش در چارچوب پرداخت.

جهان بین تاکید کرد: رسانه القاها را تقویت کرده و بر اساس اظهارات اندیشمندان، بشر نسبت به رسانه منفعل است. باید بتوان امید و حقایق را در جامعه توسعه داد. ما نشریات را تفننی نمی دانیم. امیدواریم تربیت کنشگر در اولویت اقدامات قرار بگیرید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امیدواریم بتوان افراد مستعد را به نهادهای حرفه ای رسانه ای معرفی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =