نیروی مشایی در شرکت دخانیات ایران چه می‌کند؟ / آقای مرتضوی مدیرعامل قوی معرفی کنید

مهدی آشتیانی که مسئولیت تشریفات ریاست جمهوری در دولت‌های نهم و دهم را برعهده داشته است، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، روز گذشته محمدشیخان از یاران سابق اسفندیار رحیم مشایی در دفتر احمدی‎‌نژاد از مدیرعاملی شرکت دخانیات ایران برکنار شد و یکی دیگر از نیروهای مشایی سکان این شرکت پر قدمت با ۶۰۰۰ کارگر را برعهده گرفت.

محمد شیخان از مدیرعاملی شرکت دخانیات برکنار شد / نیروی مشایی سرپرست جدید

مهدی آشتیانی معاونت مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهور در دولت های نهم و دهم را برعهده داشته است.

آذر ماه سال ۱۴۰۰ بود که حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشتگی فولاد کشور از نیروهای عبدالملکی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک اقدام تعجب برانگیز حکم مدیرعاملی محمد شیخان برای شرکت دخانیات ایران را امضا کرد.

شیخان که دکترای ارتباطات دارد هیچ سابقه جدی و مهمی در حوزه تولید و اقتصاد نداشته است و حالا به یکباره سکان یک غول اقتصادی با ۵۰۰۰ هزار کارگر به او سپرده می شود که تنها یکی از اقدامات او اضافه کردن بی حساب و کتاب ۱۰۰۰ کارگر به مجموعه کارخانجاتی است که مدت‌هاست دچار مشکل اقتصادی هستند.

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کنار می‌رود و صولت مرتضوی جایگزین او می شود و چرخه تغییر مدتی بعد، جا به جایی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد را رقم می زند و حسین عامریان جای خود را به حجت کاظمی می دهد. در همین حال مهدی آشتیانی از نیروهای سابق اسفندیار رحیم مشایی که مشاور صولت مرتضوی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است روز گذشته جایگزین محمد شیخان دوست و همکار سابق خود می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، تقارن مدیرعاملی ۲ نیروی دفتر رئیس جمهور اسبق در شرکت دخانیات ایران اگر هم به صورت جریانی شکل نگرفته باشد باز هم سوال برانگیز است، چطور این افراد که هیچ کدام سابقه دقیقی در تولید، اقتصاد و دخانیات ندارند، سکان‌دار یکی از مهم ترین شرکت‌های تولیدی کشور می‌شوند؟

در همین حال شیخان بعد از مدیرعاملی دست به مهره چینی می زند و موفق می شود بخشی از مدیران دخانیات را از همکاران سابق خود در نهاد ریاست جمهوری یا سایر دوستان انتخاب کند و حالا لیست مهره چینی های شیخان روبروی آشتیانی قرار گرفته و باید دید او چه می کند؟

البته امیدواریم تجربه مدیرعاملی شیخان برای مجموعه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد کشور کافی باشد و سرپرستی آشتیانی منجر به صدور حکم نشود و صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دخانیات یک مدیرعامل با تجربه و قوی معرفی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارگر دخانیات IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 0
      ,باسلام...بااین همه خط بازی ورفیق بازی توسرکت دخانیات دودش به چشم پرسنل این مجموعه میرم.قبلأ خیالمون ازکرفتن حقوق ماهانه خیلی راحت تر بود..اما الان تا سربرگ تن وبدنمون بایدصدباربلرزه تاحقوق بحسابمون ریخته بشه..تازه تموم کسورات فیش زده میشه ولی پولش به حساب ذینفع های امثال بیمه تکمیلی ها و حتی اقساط بانک که ازفیش کم میشه به بانک داده نمیشه ودیرکرد وجریمه روهم ما باید بدیم...ما به کی ازدست چه کسی به کجا شکایت کنیم،!؟خدایا خودت به دادمان برس،خدااا🙏🙏
    • علی کارگر IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      از وقتی که این آقا اومده فقط داره وضع شرکتو بدتر از قبل میکنه