دوره‌های تحصیلات تکمیلی در عسلویه تحت پوشش واحد علوم تحقیقات تهران برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان عسلویه گفت: قرار است دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری تحت پوشش علوم تحقیقات تهران در عسلویه رخ دهد که اتفاق خوبی بود. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید علی هاشمی، فرماندار شهرستان عسلویه در مراسم اختتامیه عصر امید عسلویه که عصر امروز ۱۰ اسفند ماه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، اظهار کرد: دشمن تمرکز کرده بود در حوزه نظام اسلامی چالش جدیدی در راستای ناامیدی ایجاد کند، اما اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اقتصاد باید مردمی و دانش‌بنیان شود، به میان آمد. پاسخگوی این ندا دانشگاه آزاداسلامی بود و اولین عصر امید در تهران برگزار شد و دانشگاه به وسیله آن نخبگان خود را معرفی کرد.

طراحی سامانه همیار جامع حراست برای اولین بار در جهان/ پلاک‌خوانی پیشرفته با هوش مصنوعی محقق می‌شود


وی ادامه داد: امروز دومین نمایشگاه عصر امید در قطب انرژی و اقتصادی کشور برگزار شد. این موضوع با سفر رئیس جمهور تداخل پیدا کرد پ امکان حضور مسئولان آنطور که می‌توانستند کنار نخبگان حضور یابند، کمتر فراهم شد. برای برگزاری این رویداد ساعت‌ها تلاش شد و در نهایت این مراسم با حضور رئیس دانشگاه ازاد اسلامی برگزار شد.

فرماندار شهرستان عسلویه گفت: پردیس دانشگاه عسلویه به دستور رییس دانشگاه به جذب اعضای هیات علمی مشغول است. با دستور رئیس دانشگاه قرار شد زمین‌هایی خریداری شود همچنین زمین‌هایی که به پردیس اهدا شد، معادل ۷۰ میلیارد تومان برآورد و در اختیار دانشگاه قرار داده شد که قرار است در آن بنا اهدا شود. همچنین فضایی با کاربری بازارچه قرار است احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری تحت پوشش علوم تحقیقات تهران در عسلویه رخ دهد که اتفاق خوبی بود. 

مرعشی مدیر عامل شرکت پتروشیمی آپادانا در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما کارگران پتروشیمی با عمل باید نشان دهیم فرزندان این سرزمین هستیم و در راستای رونق منطقه می‌کوشیم انشاالله پاسخگوی زحمات صنعتگران و دانشگاهیان باشیم. امیدوارم برگزاری این رویداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری که گسترش و توانمندی‌های صنعت را مطرح کردند، منجر به ارتباط بیشتر با صنعت و دانشگاه شود.
وی ادامه داد: در آینده انشالله بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای با نخبگان حاضر در عصر امید عسلویه داشته باشیم و ارتباط خود را با صنعت و دانشگاه حفظ کنیم.

کامبیز صفتی مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در ادامه این مراسم با بیان اینکه ما در صنعت با تمام وجود در خدمت صنعت هستیم خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که ارتباط صنعت و دانشگاه از کلمات بیرون بیایید.

به گفته صفتی، در حال حاضر نیازهای ما احصا شده و باید دوستان در این مسیر یه ما کمک کنند.

وی‌ بیان کرد: اگر قرار است کاری انجام شود و انعقاد قراردادی صورت گیرد، باید یک قدم ما به جلو بیاییم و یک قدم دوستان به سمت ما بیایند.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: شب گذشته با ۲ شرکت در رویداد عصر امید صحبت‌هایی انجام شد و امیدواریم بتوانیم در این مسیر با یکدیگر همکاری لازم را انجام دهیم.

در ادامه بازرگان به نمایندگی از صنعتگران حاضر در عصر امید خاطرنشان کرد: چند سالی است کلید واژه اشتغال دانش‌بنیان در نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری استفاده می‌شود. در شرایط سخت تحریم این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است اگر صنعت به فناوران دانشگاه اعتماد کنند، قطعا کلید راه حل مشکلات است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در این راستا گام‌های خوبی برداشته با راه اندازی سرای نوآوری و مراکز رشد دانشگاه گام‌های خوبی برداشته است. دانشگاه ازاد به دانشگاه جوار صنعت و حل مسئله روز به روز نزدیک‌تر می‌شود.

بازرگان بیان کرد: رویداد اول عصر امید در مصلی‌  باشکوه برگزار شد. امروز هم عصر امید عسلویه در حوزه تخصصی نفت،گاز و پتروشیمی برگزار شد. این موضوع نوید بخش از بین رفتن فاصله ارتباط دانشگاه و صنعت است و امیدواریم روز به روز این ارتباط مستحکم‌تر شود.

به گفته این صنعتگر، دانشگاه ارتباط خوبی با شرکت‌های فناور داشته و بیشتر از دانشگاه‌های دولتی توانسته با صنعت ارتباط برقرار کند.

سروش حیدری تنگستانی هم در مراسم اختتامیه عصر امید عسلویه اظهار کرد: ما به ۴۰ سالگی دانشگاه آزاد اسلامی رسیدیم و دانشگاه در اوج اقتدار خود قرار گرفته است در این مسیر سختی‌های بسیاری داشته و شاهد تلاش میلیون‌ها نفر از اساتید و دانشجویان بودیم.

وی ادامه داد: اول دانشگاه ازاد وارد گام دوم شد و پس از آن این دانشگاه با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری مقرر شد دانشکاه آزاد اسلامی در راستای حل مسئله و کمک به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مسیر اشتغال‌زایی گام بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: ما به نظام و انقلاب تعهد داده‌ایم و امروز باید این تعهد را عملیاتی کنیم تا اثبات کنیم نیازی به بیگانگان نداریم. اگر صنعت و دانشگاه با یکدیگر متحد شوند و در کنار یکدیگر قرار بگیرند قله‌های علم  و پیشرفت را فتح خواهیم کرد.

وی افزود: عصر امید تنها شروع کار بود و امیدواریم دوستان در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. همچنین نسبت به تاسیس دبیرخانه دائمی عصر امید اقدام خواهیم کرد. عصر امید در طول ۵ روز برگزار شد و در این مسیر کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =