علائمی که نشان‌می‌دهد ویروس کرونا در حال تخریب اندام‌هاست

مطالعات انجام شده نشان می دهد: ابتلا به کرونای طولانی مدت می تواند با از کار افتادن اندام های مختلف بدن همراه باشد که محققان تلاش می کنند دلیل این موضوع را کشف کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برخی از علائم طولانی مدت کرونا که بیماران حتی پس از بهبودی کامل از عفونت می توانند تجربه کنند عبارتند از: مه مغزی، افسردگی، سردرد، مشکل در تمرکز ، از دست دادن بینایی، مشکلات تنفسی، درد قفسه سینه و …است.

کاهش عوارض کرونا با سبک زندگی سالم

کرونا ویروسی تنفسی است که در حالت عادی به اندام‌ های تنفسی بدن آسیب رسانده و باعث مشکلات تنفسی شدید می ‌شود. متاسفانه شواهد نشان می دهد: این ویروس پس از پایان دوره عفونت یا پس از بهبودی، بدن را ترک نمی ‌کند. در این حالت فرد بیمار دچار عارضه کرونا طولانی مدت شده و مشکلات متعددی را تجربه می کند.

کرونا طولانی مدت اصطلاحی است که برای بیمارانی که علائم عفونت را حتی پس از بهبودی تجربه می ‌کنند استفاده می ‌شود، در این شرایط بیمار برای ماه‌ ها از عوارض ناشی از ویروس رنج خواهد برد. به همین دلیل کارشناسان در حال رمزگشایی از این موضوع هستند که چرا کرکنای طولانی مدت منجر به از کار افتادن اعضای بدن می شود؟

طی مطالعه ‌ای که اخیرا در مجله انجمن سلطنتی پزشکی بریتانیا منتشر شد، متخصصین نشان دادند: بیش از ۵۹ درصد از بیماران مبتلا به کرونای طولانی مدت تا یک سال اختلال اندام را گزارش کرده‌ اند در حالی که حداقل ۲۹ درصد از این بیماران دچار اختلال چند عضوی هستند. در این شرایط بخش عمده ای از افراد درگیر، شاهد کاهش عملکرد اعضای مختلف بدن خود در شش و ۱۲ ماه پس از پایان کرونا هستند.

پروفسور آمیتاوا بانرجی، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کالج لندن، در مورد نتیجه مطالعات خود گفت: علائم کرونای طولانی مدت  در ۶ و ۱۲ ماه پس از پایان بیماری شایع بوده و این شرایط  در زنان، افراد جوان تر و بیماران زمینه ای بیشتر دیده شده و معمولا با آسیب تک اندامی همراه است.

به نظر می رسد در بیمارانی که شرایط کرونای طولانی مدت را تجربه می کنند، ویروس از بین نرفته و به صورت مخفی در سایر اعضای بدن مشغول تخریب است.

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/

کد خبر: 1173232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =