۱۱۰ دانشجو از طریق طرح پویش در صنایع مختلف آذربایجان غربی جذب شدند

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی، گفت: ۱۱۰ دانشجو در قالب طرح پویش در صنایع مختلف استان جذب شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تکریم مهدی زواری سرپرست سابق و معارفه محمدرضا ولیلو سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه، صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،  فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سردار سرتیپ حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان دانشگاهی و استانی در واحد ارومیه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه منصوب شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد بیگی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در این نشست، با تبریک نیمه شعبان و با بیان اینکه ۳۲۴ آیه قرآن کریم مربوط به مهدویت، منجی و آخرالزمان است، گفت: در آخرالزمان پیروان معصومین و شیعیان به دو گروه «منتظران» و «ابتذال» تقسیم می‌شوند. در نقطه مقابل انتظار، ابتذال قرار دارد و افرادی که مهدوی هستند درمقابل انحرافات و کج‌فهمی‌ها خواهند ایستاد. به همین دلیل غرب با منتظران امام زمان (عج) جنگ دارد و سالانه ۷۰۰ فیلم در این حوزه می‌سازند تا اعتقاد مهدویت را تضعیف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در اولویت دعای ندبه است و مبارزه با ابتذال، اساس اعتقاد ما را تشکیل داده است. چهار هزار فرقه در حال تلاش علیه اعتقاد مسلمانان و شیعیان هستند. بنابراین دانشگاه در حوزه مهدویت وظیفه سنگینی دارد و کسانی‌که در این مکتب تربیت می‌شوند، باید روحیه مبارزه با فساد و ابتذال آنها تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بیگی در پایان از خدمات و زحمات دکتر زواری در دوران تصدی سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی تقدیر و تشکر و برای دکتر ولیلو در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد. 

در ابتدای این جلسه، زواری با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی، نظام‌مند شدن و برنامه‌محوری را از ویژگی‌های دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: دانشجویان به دوران تحصیل خود به چشم فرصت و نقطه تحول در زندگی نگاه می‌کنند و ما باید برنامه‌های مجدانه‌ای در جهت رشد و اعتلایی جوانان داشته باشیم. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام داد.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی، مجوز تأسیس سرای نوآوری «اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک» صادر شد و راه‌اندازی سرای نوآوری «تولیدات باغی» نیز در دستورکار قرار دارد. علاوه بر این، برای استقلال مالی و فاصله از شهریه‌محوری، سه طرح‌ کلان اقتصادی و سرمایه‌گذاری در دستورکار است که مجوز دو طرح سرمایه‌گذاری در پیرانشهر و ماکو از کمیسیون معاملات سازمان مرکزی دانشگاه اخذ شده و طرح سوم که مربوط به سرم‌ساری است، در حال بررسی و صدور مجوز است.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه مهارت‌آموزی و کارآفرینی، گفت: ۱۱۰ دانشجو در قالب طرح پویش در صنایع مختلف استان جذب شدند و مجوز راه‌اندازی 5 مدرسه عالی مهارتی نیز اخذ شده تا بتوانیم در این زمینه فعالیت‌های جدی داشته باشیم.

زواری با بیان اینکه توسعه رشته‌های پزشکی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان غربی است، اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد ارومیه از شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی اخذ و مجوز اصولی وزارت علوم نیز صادر شد و از مهرماه ۱۴۰۲ جذب دانشجو در رشته پزشکی خواهیم داشت. 

ولیلو سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: اساس کار در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بر محور اعتماد و استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه، احترام متقابل، رعایت مقررات، انضباط، اتحاد و همبستگی خواهد بود و تمام تلاش خود را برای پیشرفت دانشگاه و خدمت به دانشگاهیان به کار خواهم برد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم محیطی صمیمی، بانشاط و مصون از هرگونه آسیب ایجاد کرده و مشکلات را با همفکری و همیاری حل کنیم. با شناختی که از منطقه و استان دارم، دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی می‌تواند علاوه بر آموزش و تربیت قوه عاقله، پژوهش‌های توسعه‌ای و بنیادی و کاربردی، کارآفرینی، ترسیم نقشه راه و جهت‌دهی به سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی منطقه کمک کند.

ولیلو در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به عنوان یک دانشگاه حل مسئله با الهام از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌گذاری ریاست دانشگاه، با انقلاب علمی به تولید نظریه و رسیدن به مرجعیت علمی توأم با دین کمک کرده و در خدمت مردم باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =