اردوغان آچمز شد! / صف‌آرایی مخالفان رئیس‌جمهور ترکیه با ائتلافی قوی‌تر از قبل

علیرغم انتظاراتی که در پی عدم حمایت اولیه خانم آکشنر از قلیچدار اوغلو ایجاد شد، اقدام بعدی ایشان با همراهی و بیانیه مشترک دو شهردار کلان شهر ترکیه باعث شد تا تبلیغ گسترده‌ای به نفع قلیچداراوغلو شکل گرفته و ائتلاف قوی تری از وی حمایت کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از شکافی که با عدم حمایت خانم آکشنر از کمال قلیچدار اغلو در جبهه مخالفان رییس جمهور ترکیه ایجاد شد، انتظار می‌رفت که اردوغان موقعیت بهتری نسبت به سایر رقبای خود در «میز شش گانه» پیدا کند؛ اما با تحولی که از سوی ائتلاف مخالفان دولت انجام شد، مجددا وضعیت به نفع آنها تغییر کرد.

شکاف در جبهه مخالفان رئیس جمهور ترکیه / آیا اردوغان دوباره پیروز انتخابات خواهد شد؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد با لابی و گفتگوهای صورت گرفته توسط جبهه مخالف و بخصوص منصور یاواش و اکرم امام اوغلو، خانم مرال آکشنر رهبر حزب خوب دوباره به میز شش گانه برگشت و پس از جلسه ای 5 ساعته در مقر حزب سعادت و با اجتماع گسترده طرفداران جبهه مخالف در مقابل ساختمان حزب سعادت؛ رهبران حزب شش گانه به همراه شهرداران استانبول و آنکارا بیانیه مشترکی داده و کمال کلیچداراوغلو را به عنوان نامزد جبهه مخالف معرفی کردند.

اقدام خانم آکشنر که پیشتر انتظار می‌رفت موجب ایجاد شکاف در بین مخالفان اردوغان و برتری رئیس جمهور فعلی ترکیه بشود، باعث معطوف شدن توجهات اخبار منطقه‌ای و بین المللی و به خصوص رسانه‌های داخلی به سیاست در ترکیه شد و اقدام بعدی ایشان با همراهی و بیانیه مشترک دو شهردار کلان شهر ترکیه باعث شد تا تبلیغ گسترده‌ای به نفع قلیچداراوغلو شکل گرفته و ائتلاف قوی تری از وی حمایت کند.

این اقدام چه با طراحی قبلی بوده باشد یا اقدمی از سوی خانم آکشنر برای رهایی از فشار داخلی حزب خوب بوده باشد، نهایتا به نفع کلیچداروغلو تمام شد و تمام توجه دنیای سیاست و به خصوص افکار عمومی ترکیه را به این موضوع معطوف ساخت. همزمان رهبران جبهه کردی نیز به حمایت از کلیچداراوغلو چراغ سبز نشان داده‌اند و فضا برای اردوغان در حال سخت تر شدن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =