اردوغان: ترکیه تندترین واکنش را به جنگ غزه نشان داد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: آنکارا از طریق هواپیماها و کشتی‌ها بیش از ۴۰ هزار تن کمک‌های بشردوستانه جهت وارد کردن آن‌ها به نوار غزه ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ اردوغان گفت ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

بیشتر بخوانید؛

تل آویو از فاش شدن شبکه اطلاعاتی‌اش در ترکیه شوکه شد!

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی روز چهارشنبه در تجمع انتخاباتی حزب عدالت و توسعه در استان ماردین در جنوب این کشور، با اشاره به حمایت کشورش از فلسطین در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت: «برادران فلسطینی و مظلوم غزه همواره شاهد حمایت ترکیه از آرمان خود بوده‌اند».

او تصریح کرد که امسال جهان اسلام با حزن و اندوه ناشی از تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه به استقبال ماه مبارک رمضان رفت.

بنا بر گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اشاره کرد که آنکارا از طریق هواپیماها و کشتی‌ها بیش از ۴۰ هزار تن کمک‌های بشردوستانه جهت وارد کردن آن‌ها به نوار غزه ارسال کرده است.

اظهارات اردوغان درباره حمایت گسترده کشورش از فلسطین در حالی مطرح می‌شود که به رغم فراخوان‌های بسیار برای قطع روابط اقتصادی کشورهای اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی و تحریم آن، طبق آمار و گزارش رسانه ها، آنکارا و برخی کشورهای عربی همچنان روابط خود را با این رژیم حفظ کرده‌اند و ترکیه یکی از صادرکنندگان کالا به تل‌آویو به شمار می‌رود.

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه نوار غزه آغاز کرده که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار غیر نظامی شده است و بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. در نتیجه این حملات، غزه با فاجعه انسانی بی‌سابقه و ویرانی گسترده‌ای در زیرساخت‌ها روبه رو است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1224513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =