اعزام ۷۰ دانشجو به اردوی راهیان نور از دانشگاه آزاد واحد سوسنگرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد گفت: بیش از ٣٥دانشجو خواهر و ٣٠نفر از دانشجویان برادر این واحد دانشگاهی در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

بلقیس بیت مشعل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سوسنگرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در سوسنگرد، اظهار کرد: بیش از ٣٥دانشجو خواهر و ٣٠نفر از دانشجویان برادر  این واحد دانشگاهی در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

اعزام ۵۳۸ دانشجو به اردوهای راهیان نور توسط دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

رئیس دانشگاه آزاد واحد سوسنگرد افزود: با هماهنگی‌هایی که با مرکز استان، و برنامه ریزی‌هایی که توسط معاونت فرهنگی دانشجویی و بسیج دانشجویی این واحد که متولی برگزاری این اردوها هستند،  توانستیم اردویی در شان دانشجویان به مناطق عملیاتی و بازدید این قشر فرهیخته از یادمان‌های شهدا را برگزار کنیم که خوشبختانه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد:  اردوهای راهیان نور یکی از فعالیت‌های بزرگ فرهنگی در کشور به‌خصوص در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. قشر جوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده، با حضور در مناطق جنگی و مناطقی که شهدا خون خود را برای نثار امنیت و آسایش هموطنان دادند آشنا می‌شود.

بیت‌مشعل خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی این سفرها برای دانشجویان آقا و خانم  بطور مجزا انجام پذیرفت، و مدت این سفر ۳ روزه است که دانشجویان توانستند از یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی هویزه، سوسنگرد، شلمچه و اروند رود (یادمان شهدای والفجر ۸) بازدید کنند. این بازدیدها همراه با روایت‌گری روایان دفاع مقدس و بیان تاریخچه عملیات‌های مربوط به آن مناطق بود.

وی در پایان تاکید کرد: اردوی راهیان نور می‌تواند در رشد فکری و معنوی دانشجویان تاثیر بسیار مثبت و واقع گرایانه‌ای داشته باشد و دستاوردهای آن برای دانشجویان آگاهی و بیداری آنان از حقیقت جامعه خود و دوری از غفلت می‌شود. با درسی که از تاریخچه افرادی که در این مکان روزگاری را سپری کردند و به فیض شهادت رسیدند.

خبرنگار:علی جلالی

انتهای پیام/

کد خبر: 1174475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =